Gå til innhold

LCD display 20x4 Blue LED m/Kontrollerkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stemmer at LCD (ja, jeg snakker om sånne 20x4 display) henger etter når det er raske oppdateringer, f.eks. winamp plugins, animasjoner, rask scrolling osv.

VFD har mye raskere oppdatering, men koster mere.

har må jeg stoppe deg litt.. iallefall vist du tenker Paralell LCD VS. Seriell VFD, for jeg har beggedeler, og det du sier her er bare BS.

 

Det raskeste du kan montere nå det gjelder slike ting, er en paralell Grafisk LCD-skjerm, for den har myyye bedre kontoller, som kjører ved ved høyere hastighet...

 

Må nesten legge til at jeg har en grafisk VFD..

Endret av The Helper
Lenke til kommentar
Ok... hva er forskjellen på paralelle og serielle VFD-displays utover loddingen? Elfa.se er jo svenskt, men det burde vel ikke være et problem.

Her kan du lese litt om forskjellen. Med hensyn til lodding tror jeg loddepunktene sitter tettere på et paralellt, noe som gjør det vanskeligere. Fort gjort å lodde "klumpete" om du ikke har en god loddeteknikk, noe som kan føre til kortslutninger.

 

har må jeg stoppe deg litt.. iallefall vist du tenker Paralell LCD VS. Seriell VFD, for jeg har beggedeler, og det du sier her er bare BS.

 

Det raskeste du kan montere nå det gjelder slike ting, er en paralell Grafisk LCD-skjerm, for den har myyye bedre kontoller, som kjører ved ved høyere hastighet...

 

Må nesten legge til at jeg har en grafisk VFD

Selv bruker jeg vfd i htpc'en jeg bygger, og i et sånt prosjekt duger ikke lcd. Lysstyrken blir rett og slett for dårlig.

Om jeg derimot skulle hatt på en "vanlig" pc, ville jeg gått for grafisk lcd. Du får langt mer for pengene, og det er vel strengt talt ikke nødvendig med vfd om du skal sitte ved siden av displayet. Bruksområdet blir liksom noe helt annet.

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg vfd i htpc'en jeg bygger, og i et sånt prosjekt duger ikke lcd. Lysstyrken blir rett og slett for dårlig.

Om jeg derimot skulle hatt på en "vanlig" pc, ville jeg gått for grafisk lcd. Du får langt mer for pengene, og det er vel strengt talt ikke nødvendig med vfd om du skal sitte ved siden av displayet. Bruksområdet blir liksom noe helt annet.

Enig, det er det kontrasten ett vfd-display kommer inn i bildet..

Lenke til kommentar
Noen som vet om vendur sine display kommer med seriell eller USB kontakt?

Paralell.

Jeg kjøpte et der forleden som jeg tenkte å selge. Ombestemte meg og kjøpte 2x40 istedet.

Har testet det, og det er ikke brukt siden.

Du kan få det for 400,- inkludert porto. Bare send meg en pm om du er intr.

Lenke til kommentar

Hvor mye må man ut med får å få seg ett lite display som f.eks viser cputemp? og hvor enkelt kan det gjøres?

 

FORRESTEN: Kan ikke folk skrive på bokmål? så slipper man å begynne å lure på hva som blir skrevet? Akkurat fordi "itte" betyr ikke og etter.. er bare forvirrende. Men er det egentlig ikke noen regler om slikt? Det burde i såfall være det, og det sier jeg ikke fordi jeg ikke liker dialekter, er fra hammerfest selv, men skriver bokmål slik at folk skal forstå hva jeg skriver for å unngå misforståelser. Takk...

Lenke til kommentar
kan noen bare si meg fort hvilket av de der blåe LCD displayene jeg skal kjøpe for å bare trenge loddebolt, og loddetinn for å bygge den? Jeg så det var flere forskjellige sett, men jeg er ikke sikker på hvilket jeg skal velge..

Har du prøvd å klikke på produktene? Det står da på hvert av dem om det trengs noe mer enn loddebolt.

Hint: se etter ordene KIT, BYGGESETT eller PAKKE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...