Gå til innhold

OC på 6800U kort!?


magneto

Anbefalte innlegg

Hei lurte bare på hvor langt dere har klart å klokke korta.

 

Mener selvsagt stabil tilstand, og ikke MAX med masse artifacts.

 

Jeg bruker

 

DX9 Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting

Version 1.2

 

når jeg tester. Og 3Dmark03 er også greit da men ikke så kresent d.

 

så vistdere gidder å poste.

 

Kan godt skrive hva slags kort også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne på 1215Mhz. Det hjalp ingenting på yttelsen.

 

Men jeg klokker ikke..

400/425MHz core og 1100Mhz minne.. lar alt stå på default. Stabilt og ingen kødd.

Tjener så litt på å klokke opp til 450MHz, er rett og slett ikke vert det FOR MEG.

 

Simon

Endret av Templar
Lenke til kommentar
470/1200 er max OC jeg kan kjøre igjennom 3DMark2003 med. Klarer ikke disse hastighetene i lengden. Kjører 4500/1200 til vanlig, å dette går helt 100% stabilt. Kortet er ett MSI 6800Ultra

Er dette stabilt i Doom3? Dette spillet er bedre å teste OC av 6800 korta enn 3DMark03 er.

Lenke til kommentar
470/1200 er max OC jeg kan kjøre igjennom 3DMark2003 med. Klarer ikke disse hastighetene i lengden. Kjører 4500/1200 til vanlig, å dette går helt 100% stabilt. Kortet er ett MSI 6800Ultra

Er dette stabilt i Doom3? Dette spillet er bedre å teste OC av 6800 korta enn 3DMark03 er.

Har ikke testet å spille i Doom3 noe høyere enn 450/1200. Det er det kortet står klokket til default med den Ultra Extreme biosen jeg har på det. Men jeg har kjørt timedemoen i Doom3 ved 470/1200. Det går greit. Men jeg tviler sterkt på at det er stabilt der.

 

Testet nå, det 475/1200 gikk ikke i timedemoen, å heller ikke 470/1250. 470/1200 kan jeg kjøre igjennom timedemoen med 4 - 5 ganger rett etter hverandre, men etter det så låser den seg. Ved 450/1200 har jeg spilt igjennom hele Doom3, så ved den hastigheten vet jeg det er 100% stabilt ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

mitt fryser på 450/1200 i timedemo.

 

Har dere noen ekstra vifter som blåaser på kortet eller no.

 

Tror jeg må lage meg noe tull for å greie d.

 

Hjelper det ved å bruke Ultra Extreme BIOS? Mer volt eller no som gjør d lettere å klokke der?

 

Trodde da gainward skulle klokke så bra jeg.

 

Kan d være min PSU. Enchace 460W. Burde holde. Har 3 S-ATA disker i tillegg.

Lenke til kommentar
mitt fryser på 450/1200 i timedemo.

 

Har dere noen ekstra vifter som blåaser på kortet eller no.

 

Tror jeg må lage meg noe tull for å greie d.

 

Hjelper det ved å bruke Ultra Extreme BIOS? Mer volt eller no som gjør d lettere å klokke der?

 

Trodde da gainward skulle klokke så bra jeg.

 

Kan d være min PSU.  Enchace 460W. Burde holde. Har 3 S-ATA disker i tillegg.

Jeg kjører en annen bios ja. Klarte ikke disse hastighetene med den orginale biosen. Du kan gjerne teste den hvis du vil. Funker det dårlig er det bare å flashe tilbake.

 

Alt du trenger ligger her.

 

http://www.home.no/jimramse/Diverse%20Utils/6800%20Bios/

 

Rename den biosfilen som ligger der til noe lett når du legger den inn på floppy, f.eks bare XFX.ROM

 

Lykke til, å hvis du bestemmer deg for å teste dette, så gi en liten tilbakemelding om hvordan det gikk :)

 

PS. Jeg kjører mitt på ett 360w power, så tror ikke PWR ditt er noe problem for å si det sånn.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...