Gå til innhold

Får svart/hvitt farge når jeg bruker s-video..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

95% for a ASCIWhite har rett. Bla deg fram til avanserte innstillinger for skjermkortet ditt. Bla deg til flerskjermsdelen(Visning hos ATI). Der skal du kunne finne en "egenskap" funksjon for TV'n ut. Prøv å skift mellom de forskjellige NTSC og PAL funksjonene. Hos meg er det PAL B tror jeg som er riktig. Husk at TV'n som regel må være tilkoblet s-video for at du skal få gjort om innstillingene.

Lenke til kommentar

Du har sikkert det samme problemet som jeg slet med en stund...

 

Tv'en din har ikke s-video inngang, ei heller s-video kanal. Du gir den nå s-video signal, noe den ikke helt klarer å tolke.

 

Du må bruke composit kabler (tre kabler; en gul video, en rød og en hvit audio) for å få bilder.

 

En overgangskabel fra s-video til composit kan du kjøpe billig, men du har sikkert fått den som bundle med skjermkortet ditt.

 

Å lage en slik kabel krever en spesiell motstand, samt litt krysskobling her og der. (Jeg fant en tegning på nettet da jeg holdt på, lette gjennom mange apparater etter den riktige motstanden - helt til at jeg fant en ferdig kabel i eska til et kort jeg ikke lenger har...)

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte meg en S-video kabel for en stund siden ble jeg også sjokkert over å se at tv-bildet ble sort-hvitt... tenkte først det var noe feil med kabelen, men det var tv'n som var stilt på feil AV-kanal... Du må switche igjennom din TV's av kanaler til du treffer på en som heter noen som SAV eller noe lign.. da skal fargene komme...

Lenke til kommentar
Eller du kan sjekke om kabelen er ødelagt\skadet ved tilkoblingen. Det var min, men det ble bra da jeg bøyde kabelen til den ene siden.

 

Er det forresten normalt at bildet ikke blir 100% når tven kun er 50hz? Får sånne diagonale streker uansett hvilken hz jeg setter det til i Ati controll senter.

PC bilde på 50 hz tv er ikke mye å skryte av. desverre. Grunnen er at TV'en viser hvert bilde 2 ganger (oppe og nede), mens du på en PC viser hele bildet etterhver andre....

 

Må nok opp på 100 hz for å bli kvitt de største feila der ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...