Gå til innhold

Directx vil overhodet ikke fungere


Anbefalte innlegg

Prøver på nytt:

 

Av en eller annen grunn har jeg plutselig fått problemer med å kjøre programmer som benytter directx, deriblant BF1942. Når jeg kjører dxdiag.exe og prøver å kjøre en direct3d-test, skifter skjermen til lavere oppløsning, alt som vises er et tomt hvitt vindu mot svart bakgrunn og maskinen låser seg 100%. Ikke engang alt+ctrl+del funker. Prøver jeg å kjøre en en skjermsparer blir skjermen svart og maskinen henger seg igjen. Jeg har aldri noensinne hatt dx trøbbel før og kan ikke begripe hvorfor det oppstår nå. Jeg har nå testet med et utall kombinasjoner av forskjellige drivere (nvidia, 4in1 og diverse dx-versjoner) og flere reinstallasjoner av både win98 of XP. Men ingenting hjelper. Kan da ikke være skjermkortet som har ryki? Alt annet funker jo, som f.eks Quake (som benytter openGL).

 

Får å si det rett ut, jeg skjønner ikke en dr*tt lenger og trenger seriøst hjelp her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Directx9.0C og nyeste nvidia driveren lager problemer for UT2004 for meg.

Directx9.0c får spillet til å lugge og nyeste nvidia driveren for det til å avslutte etter ca 10 minutter.

Er det flere som har problemer med directx9.0c eller er det bare meg?

Hadde en backup fra forige helg liggende, fra før jeg installerte nyeste directx9.0c og nvidia driveren, den reddet meg.

Lenke til kommentar
Som sagt har jeg testet flere versjoner av directx, fra 6.-ett-eller-annet til og med 9.0b uten hell.

I morgen skal jeg teste onboard-skjermkortet, så får vi se hvordan det går...

 

Gotta bad feeling...

Da viser det seg at onboard-skjerkortet funker og gir feilfri dx-test.

Så da er det vel meget mulig geforce-kortet det som gir krøll.

Men virker det ikke litt merkelig at kortet ellers fungerer på alle områder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...