Gå til innhold

Ny char i Diablo...noen råd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sorry hvis jeg ikke forklarte det :p men jeg skal spille singleplayer og har bestemt meg for eeen.....Sorc :)

Ok, men da kommer du til å slite i hell.. Hvis du ikke har en ekstremt bra merc da..

Skrevet
Har en kompis som har spilt Hammerdin, ga visstnok opp mot 11 000 i skade. Er visst den char som funker best mot DC:-)

Riktig ;) Har selv en med 10,5k i skade.. Men da må du ha ca. 15 to all skills i tillegg til de 20 basic ;)

Skrevet (endret)

Hehh....Sorc er jo den letteste klassen å spille, dersom man vet hva man holder på med. Eneste som kan være litt problematisk er jo arreat summit. (Om man blir cursed: exit, start nytt spill. Mercen har ikke sjangs mot cursed ancients). Kjør mephiruns på nightmare en stund, kjør mephiruns på hell en stund, så har man stort sett det man trenger. Fikk en Oculus på nightmare mephi bl.a.

Bio: Mente seff Energy Shield. Kjører Frozen Armor av god gammel vane. Synes fortsatt denne er best. Putter 1 skillpoint i alle armor skillsene pga synergier. Det blir brukbart til slutt når man ligger på +10-12 til skillpoints. Jeg ligger på +10 til alle skills med sorcen min. Spiller bare single player iblant for morro skyld. Spilte et par år på battle.net, men slutta før 1.10 patchen kom, så nå spiller jeg bare litt på gøy for å se hva som er nytt osv.

Noen som vet hvorfor enkelte ladder-only items dropper i single player også, btw? Sikkert bare en bug eller no.

Endret av Ripsta
Skrevet
For øvrig, spiller man singleplayer, host heller et multiplayerspill. Trykk så på enter og skriv "/players 8". De første 10-15 levelene går på 0,svisj.

Det virker på singelplayer og.

For og være ærlig så syntes jeg du bør prøver barbar.

(hvis du ikke har mf sorc, så lag det)

Om du skal ha barbar da kan du lett skaffe deg ting som GF, Stone, Arreats osvosv.

Men om av sorc og ama ville jeg kansje valgt ama. (men som sakt, du MÅ ha mf sorc til og finne stuff, har du ikke mf sorc så valg sorc)

til ama:

Du skal ikke ha noe mana (uansett hva)

ta mye vit og dex og litt strength

til stuff skal du helst ha 4 socc armor med 4 15ias jewel'er, valkyre (eller ias hjelm) titans (eth om du finner) bloodfist hansker, thundergoods belte, gore riders og storm.

det var til java ama, og skills skal du maxe de skillene du syntes er best lightning fury (ikke ta valkyre, det er bad ofte :) lenge siden jeg har spilt d2 så jeg husker ikke alle i hodet (de du skulle maxe)

Skrevet
Noen som vet hvorfor enkelte ladder-only items dropper i single player også, btw? Sikkert bare en bug eller no.

Nå spiller ikke jeg singleplayer, men er du sikker på at det er ladder only item? Isåfall hvilket?

Er jo også mulig at det automatisk blir ladder dersom man starter en singleplayer char (?)

Skrevet
Jeg kan love deg det er stor forskjell på ladder og SP, spesielt med tanke på immunities som er satt helt annereledes i SP, super unique monsters som er ikke-eksisterende på SP og i det hele tatt antall unique monsters. Ladder 1.10 er mer eller mindre laget slik at å gå solo gjennom Hell er tilnærmet umulig, ikke umulig, men ikke langt ifra. Med tanke på at du spiller SP, vil du aldri få oppleve problemer med DC ettersom du kun møter han på ladder(2000 SOJs som må selges er det ikke?).

Mercen fyller jeg på med Life Leech så han er noenlunde selvforsynt med liv men har en rad med FR just in case.

Men hvorfor spiller du SP når du har tilgang på nett? Utvalget av Magic og Set items er jo mye større på ladder.

Uhh, nei. Utvalget av uniques og sets er helt likt mellom SP og Ladder. Det er vanlig realm-characters som har mindre uniques og annerledes monstre. Det eneste Ladder har som ikke SP har nå er de 23 nye 'runeordene' som ble lagt til i sesong2... Når det gjelder DC har jeg jo lyst til å knerte han for å få en Anni, men det får man jo aldri gjort, er for så vidt greit nok for min del.

Det er forresten et random antall SOJ's som må selges, tror aldri antallet overstiger 200 (mener det var 200, men er ikke helt sikker).

Synes det er mye bedre med SP, da er liksom arbeidet ditt foreviget. Man har alltid de items man finner og de characters man lager på SP.

Skrevet
Har en kompis som har spilt Hammerdin, ga visstnok opp mot 11 000 i skade. Er visst den char som funker best mot DC:-)

Hammerdinen min gjør 13k dmg og da har jeg ikke engang fylt helt opp med skillers.

Anyway, amazon har blitt slaktet etter 1.10-patchen, og er nesten ikke verdt å bygge lenger (morro, men ikke effektivt). De mest aktuelle buildene er vel hammerdin (som egentlig er ganske kjedelig siden ALLE byggger dem), frenzy barb, bone/poison-necro (eller kun fokusere på én av dem), zookeeper, trapsin eller wwsin (wwsin er morsom i pvp, men ikke noe særlig ellers).

Si ifra dersom du trenger detaljer for buildene.

Skrevet (endret)

Hammerdinen min gjør 13k dmg og da har jeg ikke engang fylt helt opp med skillers.

Anyway, amazon har blitt slaktet etter 1.10-patchen, og er nesten ikke verdt å bygge lenger (morro, men ikke effektivt). De mest aktuelle buildene er vel hammerdin (som egentlig er ganske kjedelig siden ALLE byggger dem), frenzy barb, bone/poison-necro (eller kun fokusere på én av dem), zookeeper, trapsin eller wwsin (wwsin er morsom i pvp, men ikke noe særlig ellers).

Si ifra dersom du trenger detaljer for buildene.

Tror ikke Amazon er helt ute enda, se her(Diabloii.net):

Ladder Race Update - Flux [19:10:PST]

The race to 99 has become a crawl as the hundreds and hundreds of Baal runs required to move from 97 to 99 begin to break the backs of all but the most dedicated teams. 3.520b exp is required lvl 99, and since no one is making more than 100m a week past lvl 97, we're not likely to see anyone hit 99 for another week or two.

* USWest SC: 98 Sorc, 3.374b exp. Congrats to nini-light, the new #1 worldwide char. Lunaz, who led the past 2 weeks, was reportedly ebay'ed off, and has hardly been played since. She's now in 3rd place.

USWest HC: 98 Sorc, 3.296b exp.

* USEast SC: 98 Druid, 3.322b exp.

USEast HC: 97 Barb, 3.168b exp.

* Europe SC: 98 Pal, 3.300b exp.

Europe HC: 98 Ama, 3.338b exp. Congrats to the #1 HC player on any realm. Note that the HC actually has more exp than the SC leader on Europe. The #2 HC is well ahead as well, with 3.305b exp.

* Asia 1 SC: 98 Pal, 3.234b exp

Asia 1 HC: 96 Sorc, 2.960b exp (13/16 sorcs)

* Asia 2 SC: 98 Pal, 3.254b exp.

Asia 2 HC: 95 Pal, 2.630b exp. (11/16 Sorcs)

* Asia 3 SC: 98 Barb, 3.269b exp.

Asia 3 HC: 98 Sorc, 3.284b exp. Congrats to this sorc, for leading the entire realm. Also congrats to clan HFC, who have 9 of the top 16 chars on the ladder, including #2, 3, 4, 6, 7, and 8. Busy guys.

Når det gjaldt det med items og ladder-only, så stemmer det med at SP og ladder er likt, min feil det:-) Men var det tilfellet i 1.09 også?

Men angående SOJs, så er tallet akkurat nå på Euro kommet til 1500++, så tror nok tallet er over 200?

Dunno egentlig...

Endret av BioNor
Skrevet

Såklart er ikke amazon helt ute, men du må innrømme at den har blitt kraftig svekket etter at de fikset på guided+piercing. Og i forhold til alle de nye buildene som kom i 1.10 (hammerdin ble mye sterkere pga syngergies, samme med bone/poison necro etc), så er amazonen altfor treig killer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...