Gå til innhold

Hvilken intel CPU bør jeg velge?


Marcelo

Anbefalte innlegg

Hva synes dere ville vert best: kjøpt en Norhtwood Pentium 4 3,2Ghz eller ventet til rundt 22august å kjøpt en Pentium 4 fra prescot med 64 bit? sikkert et dumt spørsmål men grunnen til jeg lurer på det er at jeg har hørt mye dumt om prescot, et av feilene som jeg har hørt er at de blir får varme men vett jo heler ikke om det gjelder for de nye 64 bits prossorene

 

Moderatoredit: Jeg endret litt på tittelen på denne tråden så den ble mer beskrivende for brukerene av forumet.

Gammel tittel: "Hva skal jeg velge?"

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan vente så kan du jo lese tester den 22 august og finne ut selv om det lønner seg ytelsemessig, prismessig og kanskje på andre måter også. (varme, sikkerhet med NX-bit etc)

 

Hvis du ikke kan vente men har veldig lyst på 64bit så er det nok ingen vei utenom AMD's prosessorer....

 

Hvis du ikke kan vente men ikke kan tenke deg AMD-CPU så er nok northwood det beste valget. (evt. prescott LGA775 om du ønsker hovedkort med nye og fancy egenskaper)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg som er "sykelig" opptatt av å bygge billige systemer med mest mulig ytelse for penga.. se jeg ville sterkt vurdert ett system basert på billig (men "high-end") demo HK.. og den nye Celeron D.. F.eks. en Celeron D330 2.66GHz.. som iflg. tester på nettet greit lar seg klokke til 3.6GHz.. og som i motsetning til forrige generasjons Celeron yter jevnt over bra..

Når det er sagt... Ett bygg basert på nye Semperon (Socket-754) er et bedre valg i så måte..., men de (Semperon-prosessorer) er vel ikke kommet enda..eller?

Det fine med ett slik system/bygg er at de kan oppgraderes med råere CPU når man får tak i en slik rimelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...