Gå til innhold

IPOD gen 4 som ekstern hd?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en ny IPOD 40 GB. Lurer derfor på om jeg kan laste musikk inn til den uten å måtte laste inn driver?

Kan den evt da brukes som ekstern harddisk?

Har hørt at enkelte har problemer med bl.a knapper IPOD mini.

Noen som har problemer av noe slag men den vanlige IPOD'n ?

Vurderer også å kjøpe FM-modulatoren for å bruke i bilen. Noen komentarer?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke iPod eier ennå (er på vei), men jeg har lest meg til følgende:

 

Man kan laste inn filer på iPod'en uten å bruke driver, inkl. lydfiler, men iPod vil ikke spille dem av med mindre man har overført dem med iTunes eller et annet program som støtter iPod.

 

Dette fordi iPod er avhengig av en databasefil over hva som finnes av musikk på spilleren. Min teori er at dette er for at iPod skal kunne starte på et øyeblikk, i motsetning til nesten alle andre spillere, som må "boote".

 

Selve filene lagres i en skjult mappe, som man visstnok kan kopiere tilbake fra med Explorer (forutsatt at man setter at man kan se skjulte filer og mapper) , men visstnok er det bedre å bruke spesialprogrammer for dette.

 

Hvis noen iPod-eiere har noe å korrigere eller tilføye, så sett i gang.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Ipod 40GB Click Wheel i går, og jeg klarer ikke å se den i min windows utforsker på win XP. Den burde vel da ha kommet opp som en disk.

 

Henger vel litt sammen med spørsmålet i tråden. Vet noen om det er noe feil hos meg eller skal man ikke kunne se den som en disk og kunne overføre filer på den? Har ellers kun installert itunes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...