Gå til innhold

TES: Hva tror dere TES4 kommer til å handle om?


Anbefalte innlegg

Spørsmål står i topic. Jeg for min del, tror at det neste spillet i serien kommer til å dreie seg om imperiets fall, og daedraenes innnvasjon av tamriel (morrowindverdenen). Det er mye som tyder på dette. Det gis en del hint om en drages (tiber septim referes noen ganger til som en slags dragegud) fall i en av bloodmoon questene, og i tribunals hovedquest får vi vite at sotha sil snakker om tribunals fall, og begynnelsen på en ny era med daedraene som får stor innvirkning på tamriels fremtid. Dette nevnse også i en annen del av mainquesten.

 

Så... få høre hva folk her i forumet mener om dette! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='05/08/2004 : 01:50'] Morrowind kunne vært et bra spill det...bare så synd så synd at fightesystemet er føkka. Det fikk iallefall meg til å legge bort spillet...men det er nå meg da...er det forresten noe forbedret fightesystem på noen av utvidelsespakkene som har kommet ?

Hva er egentlig galt med fighting-systemet i Morrowind?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig galt med fighting-systemet i Morrowind?

Er vel ingenting "galt" med det. Vil tippe at han bare ikke likte måten det fungerte på, men det er jo laaaangt fra å være "feil" eller lignende. Og måten du fighter på har ikke endret seg ved patcher eller noe nei.

Lenke til kommentar
' date='05/08/2004 : 01:50'] Morrowind kunne vært et bra spill det...bare så synd så synd at fightesystemet er føkka. Det fikk iallefall meg til å legge bort spillet...men det er nå meg da...er det forresten noe forbedret fightesystem på noen av utvidelsespakkene som har kommet ?

Enig med deg at fightesystemet kunne vært bedre, men det la ingen demper på spillet for min del.

 

Men hvis du leter litt rundt så er det noen modder som fikser opp i det. Har ikke prøvd noen av dem, men de har fått bra kommentarer. Legger blant annet til comboer og diverse annet snax.

Lenke til kommentar

Hadde vært morro om at historien hadde lagt seg til den tiden da Shaegorath, Azura og alle de andre daerdra gudene hadde "levd", altså før Tribunal(Vivec, Almalexia og han siste som jeg ikke husker navnet på) kom.

 

Slik at vi ble servert en del av historien før "The fall of the Tribunal".

Gjerne der den ekte Nerevar var tilstede.

 

 

Eller bare fortsette slik at vi får se hvordan landet klarer seg uten Tribunal.

Lenke til kommentar

Hmm.... De Zelda-greiene hørtes ikke så værst ut, ihvertfall ikke den delen med hest og familie, men jeg tviler på at man får se charateren sin vokse opp fra barnsbren av. Hester finnes ikke i morrwind(de er ivherfall ikke lagt til av devs'ene), men det finnes en mod(eller to? der ute som fikser dette. Er ikke sikker på om de kan mountes da...

 

Tviler sterkt på at Bethesda fortsetter historien om morrowind og the nerevarine, ettersom vi har fått vite som mye om dette i TES3 og expansionpacken tribunal. Det er mer sannsynelig at handlingen kommer til å finne sted i hovedprovinsen i tamriel, cyrodil.

Daedraene kommer sikkert til å angripe eller noe, og septimætten dør ut med keiser Uriel VX(?) Septim. Det er min teori. :yes:

Endret av GhOZZZZt
Lenke til kommentar

Noen som vet om en eller annen 'bok' på internett hvor hele historien fortelles? Har jo spilt utrolig mye, men har ikke tid til å fullføre både Morrowind, Tribunal og Bloodmoon. Har jo kommet langt på mainquesten i Morrowind, så jeg forstår hva det dreier seg om. Er rett og slett så sinnsykt fascinert av historien.

 

Hadde vært flott om noen hadde skrevet alt som skjer i detaljert og godt engelsk. Kanskje noe offisielt fra Bethesda?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig galt med fighting-systemet i Morrowind?

Er vel ingenting "galt" med det. Vil tippe at han bare ikke likte måten det fungerte på, men det er jo laaaangt fra å være "feil" eller lignende. Og måten du fighter på har ikke endret seg ved patcher eller noe nei.

Seff er det mods for å endre dette. Nå tok du grundig feil :p. En mod som lar deg binde skjoldet til en knapp og lar det utføre kombinasjoner, slik som slash, slash, thrust.

 

Edit: Bevis :p

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må si jeg er temmelig skuffet over hvor få det er som faktisk bryr seg om historien bak hele elder srolls serien. Jeg mener, her har vi altså en verden som på lik linje med D&D og kankje til og med Tolkiens verden! Mulig det siste jeg nevnte var en god overdrivelse, men om man bare setter seg inn i lore-delen bak serien så finner man fort ut Tamriel er en verden med en ganske heftig historie.

 

Nå som det neste spillet i serien, The Elder Srolls IV: Oblivion(merk:Oblivion), kan man jo bare gjette seg til hva det neste spillet kommer til å handle om. Det har jo kommet ganske mange antydninger til dette på eldersrolls.com gjennom all den teksten vi har sett der dagene før kunngjøringen av spillet. Man kommer sikkert til å måtte finne keiserens tapte tronsarver(kanskje man er den selv), og stenge porten til oblivion.

 

Antageligvis kommer vi nok ikke bare til å kunne boltre oss i en provins denne gangen, men sansyneligvis hele to. Da tenker jeg på Summerset Isle og Cyrodil. Mener bestemt å ha lest på det offisielle eldersrolls forumet at disse to provinsene kommer til å bli ganske sentrale i handlingen i Oblivion.

Endret av GhOZZZZt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...