Gå til innhold

XBOX Lyd/bilde kabler


onkeljan

Anbefalte innlegg

Har leita litt etter bedre xbox kabler, ettersom jeg har kjøpt meg digital forsterker, og regner med jeg skulle forbedre bilde og lydsamtidig. Er ikke helt fjern, men lurer på endel ting.

 

RCA kabler, er ikke det phonokabler? Trenger man ikke optisk, eventuelt coax kabler for å overføre digitale lydsignaler?

 

hva med denne ?

http://www.avshop.no/catalog/product_info....products_id=113

 

den har jo ikke s-video, er det ikke s-video som overfører bilde best?

 

eller denne?

http://www.avshop.no/catalog/product_info....products_id=114

 

noen som har innvendinger/bedre forslag?

 

Best mulig LYD og BILDE til min digitale 7.1 forsterker =)=)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen av de Monster kablene har digital utgang.De er heller ikke verdt den "sinnsyke" prisen.Denne kabelen koster bare 249 kr og den har optisk utgang slik at du får digital lyd.Jeg har den kabelen selv og bruker den optiske utgangen til surroundreciveren.Gå til din nermeste Expert butikk de selger den der.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
For å få brukt optisk kabel på xbox'n må du bruke en overgang (eller modde, sjekk www.xboxscene.com).

 

Selv har jeg denne og synes jeg fikk merkbart bedre bilde pga. RGB kabel. Lyden støtter DTS og DD. Mulig at det finnes Hi-end alternativer med optisk utgang også, men det kjenner jeg ikke til.

Det du sier er helt feil.Han trenger verken overgang eller noen form for modding.

Lenke til kommentar

Kjøp den morcan anbefalte.

Med den får du RGB overføring av bildet, som gir et bedre bilde.

Den har også optisk lyd ut. Her tar du en vanlig optisk lydkabel (TOSlink) som du kobler i forsterkeren din.

 

Har den selv. Du får DD lyd ut og et nydelig bilde. DTS skal også funke, men har ikke testet det.

 

Du trenger med andre ord IKKE å modde noe eller kjøpe noe sært fra Asia.

Lenke til kommentar
Det du sier er helt feil.Han trenger verken overgang eller noen form for modding.

Kanskje jeg ordla meg litt feil der. Det jeg mente med overgang var den svarte "boksen" på kabelen som inneholder komponenter. Jeg mente ikke at man trenger noe mer enn den kabelen jeg anbefalte. Annet enn en vanlig TOSlink kabel, da..

Lenke til kommentar
Kjøp den morcan anbefalte.

Med den får du RGB overføring av bildet, som gir et bedre bilde.

Den har også optisk lyd ut. Her tar du en vanlig optisk lydkabel (TOSlink) som du kobler i forsterkeren din.

 

Har den selv. Du får DD lyd ut og et nydelig bilde. DTS skal også funke, men har ikke testet det.

 

Du trenger med andre ord IKKE å modde noe eller kjøpe noe sært fra Asia.

Den kabelen jeg anbefalte er billigere,den har gullbelagte kontakter og flere tilkoblingsmuligheter.Man trenger heller ikke kjøpe en optisk kabel,den følger med.Den har selfølgelig også RGB.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Den kabelen jeg anbefalte er billigere,den har gullbelagte kontakter og flere tilkoblingsmuligheter.Man trenger heller ikke kjøpe en optisk kabel,den følger med.

Den du anbefalte er s-video, den morcan anbefalte er RGB. Om man har valgmuligheten (de fleste nyere tv'er støtter begge) så er vanligvis RBG bedre enn s-video. Men det avhenger av utstyret ditt. På noen tv'er er s-video bedre enn RGB, men det skyldes tv'n.

Det at det er gullbelagt er jo en fin ting å vise til, men hører du forskjell med utstyret ditt? Har du en forsterker til 10k så hører du ikke noen forskjell. Og det hjelper lite med gullbelagte kontakter om selve kabelen er av elendig kvalitet.

 

Så om trådstarter har en TV med nogenlude s-video og RGB input mulighet så vil RGB signalet være bedre.

 

PS: Det er SCART kabel på den du anbefalte også, men regner med den overfører composite + s-video, ikke RGB. Med forbehold: Det går ikke an å overføre både s-video og et RGB signal i en SCART kabel.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Den kabelen jeg anbefalte er billigere,den har gullbelagte kontakter og flere tilkoblingsmuligheter.Man trenger heller ikke kjøpe en optisk kabel,den følger med.

Den du anbefalte er s-video, den morcan anbefalte er RGB. Om man har valgmuligheten (de fleste nyere tv'er støtter begge) så er vanligvis RBG bedre enn s-video. Men det avhenger av utstyret ditt. På noen tv'er er s-video bedre enn RGB, men det skyldes tv'n.

Det at det er gullbelagt er jo en fin ting å vise til, men hører du forskjell med utstyret ditt? Har du en forsterker til 10k så hører du ikke noen forskjell. Og det hjelper lite med gullbelagte kontakter om selve kabelen er av elendig kvalitet.

 

Så om trådstarter har en TV med nogenlude s-video og RGB input mulighet så vil RGB signalet være bedre.

 

PS: Det er SCART kabel på den du anbefalte også, men regner med den overfører composite + s-video, ikke RGB. Med forbehold: Det går ikke an å overføre både s-video og et RGB signal i en SCART kabel.

Hvis du hadde lest litt bedre,så har den RGB.Jeg har reciver til 8000 kr og har prøvd Monster kabelen også.Du har helt rett i at man hører ikke forskjell i det hele tatt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hvis du hadde lest litt bedre,så har den RGB.

Hvor står det i linken du postet at den støtter RGB? Den morcan postet (som jeg selv har) støtter RGB, men den du postet står det bare s-video. Ikke noe om RGB.

 

 

 

Sjekket nå opp produsentens side og fant produktet der. Der står det at RGB søttes via SCART kontakten. Siden den inkluderer TOSlink kabel og er billigere så er den å foretrekke fremfor Microsofts offisielle kabel, så fremt at kablene er av bra kvalitet. (virker slik siden du anbefaler den).

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
For å få brukt optisk kabel på xbox'n må du bruke en overgang (eller modde, sjekk www.xboxscene.com).

 

Selv har jeg denne og synes jeg fikk merkbart bedre bilde pga. RGB kabel. Lyden støtter DTS og DD. Mulig at det finnes Hi-end alternativer med optisk utgang også, men det kjenner jeg ikke til.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi..._vartypes_text#

 

ser ingen optisk utgang på denne ?

Lenke til kommentar
For å få brukt optisk kabel på xbox'n må du bruke en overgang (eller modde, sjekk www.xboxscene.com).

 

Selv har jeg denne og synes jeg fikk merkbart bedre bilde pga. RGB kabel. Lyden støtter DTS og DD. Mulig at det finnes Hi-end alternativer med optisk utgang også, men det kjenner jeg ikke til.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi..._vartypes_text#

 

ser ingen optisk utgang på denne ?

Det er optisk utgang i den svarte "boksen". Må ha en optisk kabel i tillegg og putte inn. (Vanlig, lik i begge ender)

Lenke til kommentar
Sjekk denne:

http://www.play.com/play247.asp?page=title...OX&title=111950

 

Har den, og er veldig fornøyd. Har Optisk lyd, analog RCA, scart og s-vhs. Alt jeg trenger iallfall. Var som en drøm da jeg kobla denne opp til H/K-en istedetfor originaldritten.

 

13£ er vel ca 150-160 kr. inkl frakt

Dette så ut til å være en skikkelig godt kjøp. Ifølge valutakalkulatoren til dnb.no blir det 164,76 inkl. frakt. Altså man havner under mva. grensen og betaler kun 164,76.

Billigere enn de andre alternativene og har med TOSlink kabel.

 

Eneste aberet er at play ikke har den inne... Kan komme inn ganske raskt eller kan ta en evighet. Har vært borti begge deler. Men dette er vel en populær sak som de tar inn igjen ganske så fort.

 

Så løp og kjøp!

 

 

PS: Ser ut til å være den MortenK anbefalte, men til en bedre pris. :w00t:

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Utifra tidligere erfaringer er det best og kjøpe orginal RGB-scart kabel

 

har orginal og uorginale rgb-scart kabler til Gamecube xbox og PS2

 

på alle uorginale var det merkbart/forstyrrende støy i bildet (SELV PÅ RGB)

 

Da de fleste tv'er har kunn 1 RGB inngang og man etterhvert vil ha best bilde på samtlige produkter tilknyttet TVen, og man har sat tuner og dvd/ps2/xbox/GC som sloss om denne ene scart ingangen (og det er tungvint og klyve bak tv'en + slitasje opstår på scart-kontakten)

 

Så anbefaler jeg dere denne supre RGB sjalteboksen som ikke gir merkbart kvalitet foringelse av signalet (imotsetning til flere andre jeg har prøvd)

http://avconnection.dk/Functions/ProductDe...V30&VersionNo=0

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...