Gå til innhold

Amd64 henger seg etter litt


Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen som kan ha noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få maskina til å fungere som den skal igjen.

 

Maskina har fungert helt glimrende fram til for et par dager siden.

La inn windows på nytt da dette ikke hadde blitt gjort på over et halvt år så regnet med at det var på tide igjen.

 

La inn alle de nyeste driverene. Chipset og skjermkort osv osv.

Har oxo lagt inn directx 9c og oppgradert bios.

 

Men fortsatt funker ikke driten som den skal, begynner å bli sinnsykt frustrert her nå.

 

Kan også legge til at det ikke er et varme problem, tenkte på det som en mulighet i og med at det har vært varmt i det siste. Kobla til et par ekstra vifter, prøvde med åpent kabinett, men no go. Driten kødder like mye som før.

 

Hadde satt stor pris på om noen har noen forslag til løsninger. Godt mulig jeg har glemt å prøve noe.

 

 

Mvh

 

MajorP

Endret av Majorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Programmer jeg bruker:

Ad-aware (Anti Spyware program)

NOD32 (Anti virus program - Best i test på en programmer.no artikkel)

Ashampoo (Nyeste version har en sånn "One-click" som renser registeret og alt spyware og diverse cookies i IE osv)

Diverse tweaks jeg har gjort i registeret og feks lyder osv

 

Alle disse tingene annbefaler jeg deg å installere!

 

EDIT: Fettern min har en P3 800 @ 900mhz, 512 RAM og et 32 MB skjermkort og han sin yter som en 1 Ghz og 64 mb skjermkort nå :p

 

Tweake siden han bruker: http://www.blackviper.com/

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar
Kan også være psykisk, man innbiller seg at pcen blir tregere etterhvert

nja... man legger jo merke til forskjellen mellom loadinga til windows etter et år uten å ha re-innstalert og etter man har innstallert på nytt da.. Husker selv en gang pc'en gikk kjeeempe tregt, etter å ha innstallert windows på nytt ble alt MYE bedre :) men når sant skal sies hadde jeg mye dritprogrammer inne på maskina... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...