Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navnet er nok bare et varemerke på lik linje med alle andre. Altså, jeg forventer ikke at Apple skal selge epler bare fordi de bruker det i navnet sitt. Resten skal jeg si meg enig i. Jeg handler ikke på Free Record Shop selv om det måtte være den siste platesjappa i verden. Da lager jeg musikken min selv istedet. :)

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Free Record Shop er en sjefbutikk! Langt bedre enn Platekompaniet. Kanskje ikke sånn egentlig, men jeg har jobbet på Free Record Shop og hadde halvannet fantastiske år der, så ligger litt i hjertet. :D Utrolig synd at Free Record Shop forsvinner innen kort tid og at Platekompaniet nærmest får monopol som landsdekkende platekjede, kun med konkurranse fra langt mindre butikker. :(

 

Navnet: "Navnet Free Record Shop ble til fordi han (grunnleggeren) importerte album fritt fra andre land, og dermed unngikk de faste prisene som den gang ble satt av NVGD-kartellet i Nederland."

 

Utvalg: Kommer selvfølgelig an på butikkens størrelse, men står lite tilbake for Platekompaniet annet enn at PK har bedre back-katalog. På DVD er Free Record Shop bedre enn Platekompaniet, hvert fall i denne delen av landet. Må også huske at FRS er en litt mer mainstream-butikk enn PK, de fokuserer mest på det som er populært og som selger så de er ikke helt sammenlignbare med PK heller, som fokuserer langt mer på back-katalogen.

 

Pris: Langt ifra ille. Litt dyrere enn PK på nye titler, men mange bra tilbud og har bedre priser på back-katalog enn PK.

 

edit: leif

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Prisene er for min del definitivt IKKE alt. Betaler med glede 20 kr mer for en plate om det er fra en independent-butikk, evt. Platekompaniet hvis de har den inne. Free Record Shop har jeg vel egentlig aldri likt, eneste positive minnet derifra var at jeg fant 40 Licks av Rolling Stones feilpriset der for et par år siden.

 

OT:

 

Boris - Pink

Goatsnake - Dog Days

Earth - And The Bees Made Honey In The Lions Skull

Boris & Sunn O))) - Altar

 

Alt fra Southern Lord, prisen var usle 260 kr.

Lenke til kommentar

Selv er jeg fan av Platekompaniet, og liker godt å handle der. Man finner selvsagt mye bra på nettet, men Platekompaniet er akkurat såpass bra på utvalg at jeg kan kose meg med å bla i hyllene deres og finne fine ting her og der. Free Record Shop skyr jeg, om de ikke har noe spesielt på tilbud i hyllene sine. Dårlig utvalg og mye skrot, til priser som ikke virker spesielt konkurransedyktige (bortsett fra 4*Ultimate Love Songs til sum 300 kr).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Kjøpte Michael Jackson - Bad for 60 spenn igår :D

 

dritbra! :)

 

25% på hele sjappa i molde nå vett <3

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar

Jeg tok meg en tur på Platekompaniet på jakt etter Turin Brakes Ether Song, men de hadde ikke albumet inne. Derfor kjøpte jeg meg et par Radiohead-album isteden:

 

Radiohead - OK Computer (59.50,-)

d544430209i.jpg

 

Radiohead - Kid A (89.90,-)

e30215t02cv.jpg

 

Så gikk turen innom play.com hvor jeg kjøpte det jeg egentlig skulle ha:

 

Turin Brakes - Ether Song (~123,-)

f76974d4337.jpg

 

Sistnevnte ble kjøpt pga gjennomgående god kvalitet, men spesielt pga den utrolig gode låta "Ether Song". Anbefales!

Lenke til kommentar

For all del, ingen fare. Jeg kjenner til effekten der selv, og får slite med bivirkninger som noen sedler fattigere, et hode fylt av musikk og lykkerus/dårlig ettersmak, alt ettersom.

 

Om noen skulle være nysgjerrig på renslig sludge/post-rock og har levd livet sitt foruten å ha lagt sitt øre mot Bossk, så anbefales disse. Man finner nevnte kvintett her. Hør låta I, eller om du virkelig er i det gniene hjørnet, gå for Truth.

 

Hva de har å gjøre med tråden er riktignok mer sikta til platekjøpet mitt jeg foretok for noen sider siden, som jeg definitivt ikke angrer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...