Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svchost.exe bruker 99% av cpu-krafta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke virus er det som forårsaker dette? Kan ikke fatte at det er noe annet enn virus som er på ferde her. Maskina er helt ufattelig treg å jobbe med. Det er svchost.exe i system det gjelder. Har kjørt antivirus, og fant 3 stk, men det ble likevel ikke bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke har Windows 2000, gå inn på msconfig (start->kjør->msconfig) og sjekk om det er noen "sære" navn i oppstartsregisteret.

Skrevet

Hadde et lignende problem sjøl.

Hos meg ble det løst ved å avinnstalere brannmur for IPv6.

Dette finner du i /kontrollpanel/Legg til fjern programmer/legg til fjern windows komponenter/nettverkstjenester

Prøv dette.

Og gå inn på feks www.antivirus.com for gratis virusscan og dobbelsjekk på at du ikke har noen flere virus.

Skrevet
Hvilke virus er det som forårsaker dette? Kan ikke fatte at det er noe annet enn virus som er på ferde her. Maskina er helt ufattelig treg å jobbe med. Det er svchost.exe i system det gjelder. Har kjørt antivirus, og fant 3 stk, men det ble likevel ikke bedre.

hvor er det du ser dette? er du sikker på at den ikke bare bruker 99% av prossesene som cpu kjører akuratt da, og at det er 3% eller noe av den cpu "kraften" du har tiljengerlig.

Skrevet

Hvis du bruker Process explorer istedenfor Task manager kan du se hvilke programmer/services de enkelte svchost.exe-ene kjører. Det kan sikkert være til hjelp.

Skrevet

Ok. Skal prøve noe av dette imorgen. Det er ikke min maskin det er snakk om.

Tror ikke det er msblast for ser ikke msblast.exe under prosesser. Ser at svchost.exe bruker 99% av cpukrafta i task manager. Det er forresten winxp det er snakk om.

Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil så er det vel noen virus som kjører under svchost? Og disse vil jo ikke dukke opp i task manager. Husker ikke om MSBlast kan gjøre dette.

Skrevet

Har fjernet msblast fra en annen maskin tidligere. Da lå den under task manager som msblast.exe ihvertfall. Mulig det er andre varianter som ikke vises. Tenkte å kjøre noen "removal tools" fra symantec sin side imorgen. Det hadde derfor vært kjekt å vite hvilke som mest trolig forårsaker feilen. Tror ikke jeg gidder å kjøre alle "removal tools" de har. Da blir det nesten lettere å formatere. Kommer heller ikke inn på nettbank med den aktuelle maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...