Gå til innhold

PartitionMagic-prob. Får "Verifying DMI Pool Data"


Anbefalte innlegg

Det har gått over 1 år siden sist, så jeg tenkte det var på tide jeg formaterte.. Og som vanlig ble det en del trøbbel. Dette her var oppsettet jeg hadde:

C: (windows2000, bruker ikke lenger)

X: (windowsXP)

D: (filer)

 

Jeg vil slette Windows2000, slette windowsXP, slette alt bortsett fra det jeg vil beholde på D:, og så installere XP på C:. Kanskje lage en egen partisjon for MP3er og en for filmer til slutt..

 

Med PartitionMagic 8 slettet jeg C:, satte X: til active, lagde en ny partisjon som het Backup (en midlertidig partisjon der jeg skulle flytte filene jeg vil beholde fra X: og D:, sånn at D: kan formateres), og lot Backup (som jeg satte til C:) få all ubrukt plass fra X: og D:.. da ble det sånn her:

X: (windowsXP)

Extended Primary

D: (filer)

C: (backup)

 

Det var der jeg rotet det til.. burde tydeligvis ha gjort det på en enklere måte. Etter at PartitionMagic hadde gjort sitt og tok omstart, stanset bootingen på: "Verifying DMI Pool Data...", og det betyr at den ikke finner boot-området siden jeg har slettet C:.

 

PartitionMagic Recovery-diskene fant ut at X: og D: har "Error 1516: Partition improperly dismounted." Har prøvd å ta fdisk /mbr for å fikse på boot-problemet, men kommer fortsatt ikke forbi "Verifying DMI...", og 1516-feilen er der fremdeles.

Prøvde å sette harddisken inn i en annen (frisk) PC som slave, men da kom den samme "Verifying..."-meldingen der. Hva gjør man da?

Endret av Federisco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du bootdisk til PM?

 

lag en vanlig boot disk å skriv "sys c:", trykk enter.

 

vist ikke det hjelper prøv fdisk /mbr med en vanlig bootdisk ( dersom du ikke har gjort dette)

 

videre: reset bios

 

har du prøvd å slette partisjonen i fdisk og lage ny?

 

kan hende harddisken har bad sectors og rett og slett er ødelagt.

 

Det skal vel legges til at du må beregne å miste innholdet på harddisken.

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...