Gå til innhold

"Stemme" på hovedkortet?


d0berman1

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et litt lamt spørsmål men allikevel...noen kompiser av meg har en "snakkende" maskin. Da mener jeg at den feks "sier": System booting, eller System selftesting e.l ved oppstart. Er dette noe som bare funker på noen spesielle hovedkort eller er det mulig å laste ned eller installere noe...synes bare det er litt kult! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er kanskje et litt lamt spørsmål men allikevel...noen kompiser av meg har en "snakkende" maskin. Da mener jeg at den feks "sier": System booting, eller System selftesting e.l ved oppstart. Er dette noe som bare funker på noen spesielle hovedkort eller er det mulig å laste ned eller installere noe...synes bare det er litt kult! ;)

Det er nok HK basert, kan ikke tenke meg noe annet. På mitt AOpen HK så er det en dame som sier ifra hvis det er noe feil (og hva som er feil).

Lenke til kommentar
Hvordan får man dette til å fungere, noen løsninger.

Fungere? Du må jo ha ett HK som støtter dette. Dette det er såvidt jeg vet, kun ASUS-kort som gjør. Kortene som har dette har en setting i biosen du kan stille på, husker ikke hva denne heter nå.

Lenke til kommentar

Shimano:

 

Kan ikke annet enn støtte deg på denne... Er et utrolig slit etter de første gangene. Tar en reboot og sitter og smådupper og ser på tv, og så står høyttalerne på ganske høyt volum og så kommer en mindre hyggelig damestemme med "SYSTEM NOW BOOTING" så jeg hopper i stolen.

 

Forresten, på Asus kortene kan man bytte ut stemmene med sine egne lyder vha et medfølgende program som "lager" en ny bios med de nye lydene dine. Her har vi uante muligheter..

 

Som igjen er gøy de første 2-3 gangene og når en eller annen intetanende kompis er på besøk :yes:

Lenke til kommentar
Kan ikke annet enn støtte deg på denne... Er et utrolig slit etter de første gangene. Tar en reboot og sitter og smådupper og ser på tv, og så står høyttalerne på ganske høyt volum og så kommer en mindre hyggelig damestemme med "SYSTEM NOW BOOTING" så jeg hopper i stolen.

 

Forresten, på Asus kortene kan man bytte ut stemmene med sine egne lyder vha et medfølgende program som "lager" en ny bios med de nye lydene dine. Her har vi uante muligheter..

 

Som igjen er gøy de første 2-3 gangene og når en eller annen intetanende kompis er på besøk

 

Jepp, har det på mitt hk, p4p800 Asus.... Artig, men fan ikke når man klokker og det kommer 10 feil før man finner ei innstilling som man Booter opp på!...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...