Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda RX-8 om noen år?


srbz

Anbefalte innlegg

Hei! Har satt meg et noenlunde realistisk mål (tror jeg). Er ikke spesielt motorfrelst av meg, men jeg har likevel lyst på en kul sportsbil når jeg vokser til. Er for øyeblikket 16 år (tenker å kjøpe en rusten kasse når jeg blir 18 for så å spare et par år og kjøpe en mye fetere bil når jeg blir 20-21 kanskje).

 

I sommerferien, på tidspunkter der jeg hadde lite å gjøre, satt jeg og glodde masse på autofil. Der så jeg en Mazda RX-7. "Wow, dritrått", tenkte jeg, sånn bil ville jeg ha, ikke minst pga at du slipper å ha ambisjoner som "jeg vinne i lotto for å slippe å leve på sjøpølse til jeg blir 40 for å få en slik bil." Saken de hadde fått låne, var en av 3 eller 4 eksemplarer i Norge, den var en '92-modell og de anslo prisen til 250 000 (antar det var bruktpris). Ikke verdens nyeste bil, men jeg hadde nok slått til likevel...

 

Tidligere denne uka så jeg det BBC-lagde programmet "Top Gear", der de testet ut en annen bil. "Wooow, glem RX-7, den der er jo kongen på haugen (utseendemessig - det som teller for meg, pluss at den lager lyd :roll: ). Men med mindre jeg får platekontrakt og topper verdens hitlister, kan jeg se langt etter den der. Hva heter den forresten?" Jo, jammen var det storebroren til RX-7, Mazda RX-8. Og i tillegg kunne fyren diske opp med info som f.eks. at mens lillebroren, RX-7, hadde en nypris på (husker ikke, tro det var mellom £32 000-£35 000 han sa), så ville RX-8 komme på småpene £22 000. Med ekstrautstyr som GPS. Helt til slutt kunne han fortelle at for ham virket det helt fjernt "at denne bilen kjører på noe så vulgært som bensin. Den er så myk at det virker mer som om den kjører på... kremfløte!" Dessuten syntes jeg den var kulere enn RX-7, og - den kommer med baksete (mulig også RX-7 gjør), uten at jeg vet hva som er å foretrekke av med eller uten baksete (jeg kan muligens ha litt behov for bagasjeplass til tider).

 

Nå vil jeg legge til at jeg ikke skal ha en engelskimportert greie med rattet på feil side. Aldri. Skal jeg ha den, og den skal importeres, skal den komme fra et land der man kjører på høyre side av veien.

 

Nå må jeg ikke glemme å spørre her: hva synes dere? Har dere noe bedre forslag enn Mazda RX-8, evt. noen som har prøvd en slik (tviler egentlig :p )? Kom med innvendinger hvis det er noen som har noen... Føler jeg har flere spørsmål her, men jeg får ta dem etterhvert som jeg kommer på noen...

 

Som sagt, jeg er ikke spesielt motorfrelst av meg og har null peiling ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner mer info på Mazda sin hjemmeside hvis du ikke allerede har kikket der.

Det er en test av den på DinSide.

 

Det skal visstnok rulle en 7-12 stykker på veiene i Norge. Har sett et par stykker på østlandet. De koster 460-560000 nye i Norge, men det dukker vel opp noen bruktbiler etterhvert.

 

Tøff bil!!

Lenke til kommentar
Du finner mer info på Mazda sin hjemmeside hvis du ikke allerede har kikket der.

Det er en test av den på DinSide.

 

Det skal visstnok rulle en 7-12 stykker på veiene i Norge. Har sett et par stykker på østlandet. De koster 460-560000 nye i Norge, men det dukker vel opp noen bruktbiler etterhvert.

 

Tøff bil!!

Hm, ja jeg fant det nettopp ut selv, og det var noe mer enn jeg trodde ut ifra det jeg har hørt før. Men det blir kanskje akseptabelt om noen år, hvis jeg kjøper brukt. Det blir bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...