Gå til innhold

Duron eller amd XP ? en side av samme sak?


Anbefalte innlegg

Tenkte visst på Abit KD7 jeg. :blush:

Men AMD-chipsettet er ikke akkurat veldig mye mer egenet til overklokking...

Nei igrunn ikke. Det er ikke pci/agp lock, og maks fsb på 150. Så det må klokkes med multiplyeren i så fall. Men jeg kjører mine to XP-m 2400+ på 18x140 = 2520MHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For XP-m sin del, så er smp allerede enablet, men powernow må skrus av. Det gjøres ved å kutte den tredje L5 brua. Dette kan man gjøre med en skarp tapet kniv. Det skal ikke kuttes dypt.

Så det du sier, er faktisk at min xp-m2500 kan plasseres med en annen av samme type, i et dual oppsett ?

 

Og det med Powernow, hvordan blir denne enabla på en xp-m ?

 

Fant noe program hos amd om dette, men fant ikke noe ut av det.

 

Tenk dere da folken, 2 xp-m2400 , 35 watters overklokket !

Lenke til kommentar
Så det du sier, er faktisk at min xp-m2500 kan plasseres med en annen av samme type, i et dual oppsett ?

 

Og det med Powernow,  hvordan blir denne enabla på en xp-m ?

 

Fant noe program hos amd om dette, men fant ikke noe ut av det.

 

Tenk dere da folken, 2 xp-m2400 , 35 watters  overklokket !

Så vidt jeg vet er det vel bare amd som leverer brikksett til dual amd, og de lar seg vel neppe overklokke mye :dontgetit:

Lenke til kommentar

Man må disable powernow. Det gjøres ved å kutte den tredje L5 brua. Dette er litt risky fordi man risikerer å ødelegge prosessoren hvis man kutter for dypt. Men jeg klarte det helt fint ved å sette prosessoren på høykant og kutte.

 

Som sagt så har jeg to XP-m på et MSI KD7 master. Mine to kjører på 2520MHz

Lenke til kommentar
Så det du sier, er faktisk at min xp-m2500 kan plasseres med en annen av samme type, i et dual oppsett ?

 

Og det med Powernow,  hvordan blir denne enabla på en xp-m ?

 

Fant noe program hos amd om dette, men fant ikke noe ut av det.

 

Tenk dere da folken, 2 xp-m2400 , 35 watters  overklokket !

Så vidt jeg vet er det vel bare amd som leverer brikksett til dual amd, og de lar seg vel neppe overklokke mye :dontgetit:

Jeg synes jeg har kommet rimelig bra ut av det med mine to prosessorer.

Lenke til kommentar

Tar sjansen på og handle disse 2 prosessorene og hovedkort pga . får det billig.

 

Jeg synes MSI KD 7 master er et svært godt hovedkort kan faktisk kjøre på 150 fsb!

 

Det jeg gleder meg litt til er sempron i utgangspunktet var jeg negativ siden den har mindre cache en xp. Men hvis det blir produsert feks en mobile sempron 3000 kan jo den bli en solid overklokker.

 

Nå vet jeg ikke om sempron kan moddes til mp men det gjenstår og se.

 

Noe jeg har lurt på er disse opteron systemene. Kan det være at amd 64 bit kan moddes til opteron?

 

En annen ting jeg har merket meg er at opteron kjører på lave hastigheter vil ikke en overklokket xp på 2.5 ghz knuse opteronen ihvertfal i 32 bits program..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...