Kevlar Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Har hatt et stabilitetsproblem i noen dager nå Plutselig etter noen timers oppetid fryser pcen gradvis. Først stopper musa noen ganger, så fryser den helt til slutt. Ingen BSOD, ingen reboot, den bare fryser. Tror neppe det er varmeproblem, siden pcen klarer seg gjennom 3dmark03 og Farcry uten problemer. jeg har en litt pusisig minnemix i pcen nå, kanskje det er problemet? 1stk 333mhz Twinmos 256mb 1stk 400mhz Geil Dual Dragon 256mb begge kjører på 333 mhz, med behagelige timings for twinmos brikken. Ellers er dette specs: MSI kt4v Athlon 2600+ throughbred B Sapphire Radeon 9800Pro 256mb 360W kvalitets psu 3*250 GB WD disker 1 Aopen dvd+ brenner
Tannpirkeren Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 (endret) TwinMOS har problemer med å stå sammen med andre brikker. Selv om det har funket bra til nå så har jeg selv hatt 2 TwinMOS som ikke tålte å stå sammen. De funket bra i ca. 1 år før problemene kom. De virker bra begge 2 men de MÅ stå alene ... møkkabrikker! Prøv å ta den ut og se om det hjelper. Sveinl. Endret 30. juli 2004 av Sveinl
Kevlar Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 Har tatt den ut og kjører nå med 256mb minne Btw, når den fryser hører jeg i forveien at harddiskene slår seg av og på, kan det være et psu problem eller kan rammen forårsake dette?
Tannpirkeren Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Fryser den etter du har tatt ut TwinMOS-brikken også? Rammen er som oftest synderen ved "frys". Sveinl.
Kevlar Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 (endret) Har tatt ut Geil brikken, siden fsb er på 166 kan jeg vel like gjerne bruke Twinmos'en, den bruker jo også mindre strøm. Har ikke fryst ennå, men det tar jo gjerne litt tid før sånt skjer.. Så sitter med hjertet i halsen! edit: loka steningsoppbygning Endret 30. juli 2004 av Kevlar
Tannpirkeren Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 (endret) Et tips... Jeg kjørte burn-in test med sandra på minnet. 4 looper med cpu-stress på 100%. Test brikkene sammen først. Hos meg klikket det etter ca. 1,5 looper. Så tester du de hver for seg med 4 looper. Mulig du har samme problemet som jeg hadde.... at de ikke tåler å stå sammen. Prøv og stress-test dem (kun memory-testen) og se hva resultatet blir. Sveinl. Endret 30. juli 2004 av Sveinl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå