Gå til innhold

??? Seagate Barracuda IV og RAID0 ???


Anbefalte innlegg

Hei har 2 stk Seagate Barracuda IV (firmware 3.05). Disse diskene har jeg hatt i Raid0 -og jeg fikk den erfaringen som de aller fleste har fått; at de ble trege i raid0. Normalt er raid0 ca. dobbel så kjapt som disken i single mode, men her ble hastigheten halvert :sad:

 

Men en av diskene "havarerte" og den ble sendt inn og jeg fikk en ny tilbake. Den nye har firmware 3.10 mot at de gamle hadde firmware 3.05. Er det noen som har testet 2 Barracuda IV, men firmware 3.10, i raid0? Fungerer disse i raid0, med en dobling av hastigheten i forhold til dem i singledrive?

 

/Andree

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


On 2002-04-26 02:08, Andree skrev:

Hei har 2 stk Seagate Barracuda IV (firmware 3.05). Disse diskene har jeg hatt i Raid0 -og jeg fikk den erfaringen som de aller fleste har fått; at de ble trege i raid0. Normalt er raid0 ca. dobbel så kjapt som disken i single mode, men her ble hastigheten halvert :sad:


Men en av diskene "havarerte" og den ble sendt inn og jeg fikk en ny tilbake. Den nye har firmware 3.10 mot at de gamle hadde firmware 3.05. Er det noen som har testet 2 Barracuda IV, men firmware 3.10, i raid0? Fungerer disse i raid0, med en dobling av hastigheten i forhold til dem i singledrive?


/Andree


du dobbler ikke hastig heten bare ca20% økning i raid 0
Lenke til kommentar

Barracuda diskene har en bug som gjør at de blir tregere i raid 0 enn som single disker. Vet at Seagate jobber med saken så det kan hende at nyere firmware kanskje fungerer i raid 0. Ska sjekke opp en annen tråd i ett annet forum som gikk på dette problemet, kommer tilbake senere.

 

 

ED:

Ser ut til at 3.10 ikke vil løse problemet. Under følger utklipp fra den tråden jeg snakket om. Dette er svaret han fikk fra segate supporten.

 

Quote:


Seagate recognizes that there is a performance issue when its Barracuda ATA IV product is used with certain ATA RAID controllers, particularly in

a RAID 0 configuration. We are investigating a solution to offer some improvement to the drive's performance in RAID 0 configurations. Seagate

fully intends to continue this effort to satisfy our customers. When a solution is identified and verified to meet quality requirements, it will

be made available through our technical support group to Seagate customers using Barracuda ATA IV in RAID applications.


Jimmy P.

Seagate Technical Support


========== Customer's original message ==========


=====================================================

I´ve two seagate ST340016A in a RAID 0 array. They are attach to a Fastrack 100 TX2 PCI controler. But my RAID performance is slower than in single drive. Someone told me that this is a firmware problem of the seagate drivers.


The HD are equal with both 3.10 Firmwares.


Thanks.


Vitor Chixaro



 

Trur du bør prøve seagate supporten for å se om det har kommet noen løsning i senere tid. Tråden denne mailen figurerte i er datert 1 mars.

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-04-26 03:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...