Gå til innhold

Hvordan installere nettverkskriver


Anbefalte innlegg

Har en Compaq Armada laptop som jeg kjører via nettverk her hjemme. Tenkte å installere nettverksriver slik at jeg kan kjøre print via den printeren som jeg allerede har. Har noen forslag til hvordan jeg setter dette opp. Kjører WIN XP på begge maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, mener du å gjøre slik at begge pc`ene kan bruke skriveren? hvis ja, så må du først dele skriveren din over nettverket. så kan du gå inn på den maskina som ikke har installert skriveren enda, så velger du den brukeren som har skriveren og dobbeklikker på skriveren. da vil skriveren installeres på din maskin.

 

sorry hvis det ble litt dårlig forklat, men jeg er lit småtrøtt.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Ja, gå inn på maskinen som har skriver tilknyttet lokalt, del den, gjøres ved å høyreklikke på skrivere, del skriver. Gå så inn på maskinen som du vil skal ha tilgang til den delte skriver, søk fram/legg til skriver, navn, ip etc. Legg til skriver.

Vips... du har forhåpentligvis skriver:)

 

Doffen :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,
1. Gå inn på den maskina printeren er på

2. Gå inn i Kontrollpanel --> Skrivere

3. Høyreklikk på den skriveren du vil dele over nettverk

4. Trykk på Del og konfiguer dette.

5. Gå inn på den datamaskinen(e) som skal ha denne printeren.

6. Gå inn i delte filer på den datamaskinen printeren er og dobbelklikk på
printeren.

7. Nå kommer de at han kobler til...

Da har du gjort denne printeren til denne pc's standar-printer

Lykke til...
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har også noen problemer med dette, jeg tror jeg vet hvorfor og det er at den maskinen med skriveren er 2000 mens alle de andre er XP og når jeg vil installere skriveren på de andre maskinene så sier de at jeg har feil driver installert på 2000 maskinen og at jeg derfor ikke kan installere den på XP maskinen.

 

Men så vet jeg jo at jeg har installert riktig driver og lurer da på om jeg må få tak i en XP drivert elns til de andre maskinene.

 

Skriveren er en HP deskjet 710C for de som lurer.

 

EDIT: Ooops, gammel post. Skitt au...

Endret av igy
Lenke til kommentar
Jeg har også noen problemer med dette, jeg tror jeg vet hvorfor og det er at den maskinen med skriveren er 2000 mens alle de andre er XP og når jeg vil installere skriveren på de andre maskinene så sier de at jeg har feil driver installert på 2000 maskinen og at jeg derfor ikke kan installere den på XP maskinen.

 

Men så vet jeg jo at jeg har installert riktig driver og lurer da på om jeg må få tak i en XP drivert elns til de andre maskinene.

 

Skriveren er en HP deskjet 710C for de som lurer.

 

EDIT: Ooops, gammel post. Skitt au...

5050240[/snapback]

 

Dersom du skal dele en lokal skriver fra 2000 maskina til xp maskinene skal dette gå glatt det! Trenger ikke installere drivere noen annen pc enn på pc'en som har skriveren lokalt. På alle de andre pc'ene legger du bare til skriveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...