Gå til innhold

Slow motion i Premiere


Anbefalte innlegg

Driver og lager skatefilm og eksprementerer litt med slow motion.

Noen som vet om det finnes en tool i Premiere som får et klipp til å gå saktere og saktere? Det blir en slags akselererende(eller omvendt) slow motion.

Hittil har jeg gjort dette ved å kutte opp ca. et sekund i frames og sette forskjellig fart fra 100% til 20/30% på hver frame, men dette blir litt tungvint etterhvert ;)

 

MVH

Dimitrij

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev nettopp om dette på et annet forum.

Et annet alternativ er ReTimer fra RealViz. Denne bruker vektorbaserte algoritmer for å finne formen på elemter i scenen.

 

Gir et veldig bra resultat, men krever som regel en del manuell justering.

 

-a

Går nok neppe om de ikke reklamerer for det. Dette med "dynamisk"

slowmo er en ting som er inn for tia. Dermed så reklamerer du med

det om du har det ;)

 

Final Cut har en, men den er veldig vanskelig å bruke. - Ellers har den

nyeste Liquid denne funksjonen. - Har aldri prøvd Premiere pro, men

jeg har altså ikke sett noe av det :) (å, disse spekulasjonspostene

er alltid like bra, om noen sier en imot :p Uansett så sa jeg 2 andre

program som hadde det ;))

Lenke til kommentar

Skulle til å foreslå at du kunne laste ned en demoversjon av Adobe After Effects, men så oppdaget jeg at du verken kan lagre eller eksportere fra Tryout versjonen. Så det var ikke det gode rådet. Har eksperimentert en del med Premiere Pro nå og enda ikke funnet en måte for dynamisk endring av hastighet, nå blir jeg egentlig sur hvis noen finner ut at det faktisk lar seg gjøre...

Lenke til kommentar
Skulle til å foreslå at du kunne laste ned en demoversjon av Adobe After Effects, men så oppdaget jeg at du verken kan lagre eller eksportere fra Tryout versjonen. Så det var ikke det gode rådet. Har eksperimentert en del med Premiere Pro nå og enda ikke funnet en måte for dynamisk endring av hastighet, nå blir jeg egentlig sur hvis noen finner ut at det faktisk lar seg gjøre...

Betviler det STERKT :)

Lenke til kommentar

Ostekjeks, jeg sjekket akkurat dette før jeg ga rådet mitt og hvis jeg ikke har blitt fullstendig snøblind så skriver Adobe spesifikt at du ikke kan lagre i Tryout versjonen av After Effects. Du har rett i at dette ikke er en restriksjon som gjelder de andre programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...