Gå til innhold

Rør i plexiglass?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg lurte på hvor man kan få kjøpt plexirør? Altså lange, hule sylindre laget av plexiglass. Diametern bør være 7.5cm. Finnes de også i UV-materiale?

Og ikke minst; er det dyrt? Noen som vet ca. pris?

 

En ting jeg også leter etter, er et 'lokk' som kan legges/festes på den ene enden av plexirøret, UTEN å lime det. Det må være helt lufttett. Finnes noe slikt? PS: Lokket behøver ikke å være laget av plexiglass.

 

Tenkte å prøve og få til noen fete effekter med disse rørene inne i kassa! Har en gammel røykmaskin, vil prøve å få til en artig effekt ved at røyken beveger seg gjennom disse rørene - og inne i rørene er det LED/dioder.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ford lager traktor også.

Hehe ja.

 

Men tilbake til saken her. De aller fleste glassmestere skaffer rør i plexi/acryl. Men de er nok ikke det rimeligste du kan kjøpe her i verden. Hvis du skulle ha et rør på 75mm, så kan det nok komme på rundt 300-400 kr meteren.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Kanskje dumt av meg å fortsette en så gammel tråd, menmen.

Hvor får man kjøpt plexiglass-rør med en indre diameter på 120mm?

Det er egentlig liksågodt å bumpe en gammel tråd selv om noen kommer til å klage på det. Det er bare å søke videre for jeg har sett en tråd der du kan kjøpe flouriserende acryl selv om jeg ikke husker dimensjoene. Det var Dj_Ovin som postet liken. Du kan eventuelt sende en PM til han. (Ja jeg har hukomelse :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...