Mellet Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Når jeg logger meg inn på min phpMyAdmin på freesql.org og skal begynne å lage tabeller i min database får jeg ikke till. Detter er hva jeg gjør: Jeg skal lage en enkel nyhetsystem. Da har jeg funnet dette på minlilleverden.net. Inne i phpMyAdmin står det: Kjør SQL-spørring mot database //mittdatabasenavn// Der skriver jeg: CREATE TABLE 'nyheter' ( 'nyhetid' INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , 'overskrift' VARCHAR(50) NOT NULL , 'ingress' TEXT NOT NULL , 'innhold' TEXT NOT NULL , 'av' VARCHAR(50) NOT NULL , 'datetime' DATETIME NOT NULL , PRIMARY KEY ('nyhetid') ); Men da kommer denne feilmeldingen: Feil MySQL sa: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '\'nyheter\' ( \'nyhetid\' INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , \'o Hva gjør jeg feil?
Lokaltog Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Rundt navn må du bruke `, ikke '! Slik som dette: CREATE TABLE `nyheter` ( `nyhetid` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `overskrift` VARCHAR( 50 ) NOT NULL , `ingress` TEXT NOT NULL , `innhold` TEXT NOT NULL , `av` VARCHAR( 50 ) NOT NULL , `datetime` DATETIME NOT NULL , PRIMARY KEY ( `nyhetid` ) );
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå