Gå til innhold

noen forslag til et program?


Anbefalte innlegg

jeg trenger noen forslag til et program jeg kan lage..

har gått litt tom for ideer, så jeg tenkte å spørre her..

vet dett har vært oppe en gang før, men jeg kunne ikke finne det.. sorry..

 

jeg er ikke veldig god i programering, så det må ikke være for avansert..

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe du kan prøve å lage, hvis du da ikke har allerede gjort det, er f.eks en notepad klon, paint-klon o.l. Dette er aldeles greie prosjekter hvor du ganske enkelt kan lage bedre versjoner. Men du må nesten prøve å finne på noe som folk flest (eller iallefall noen) trenger. Jeg, f.eks holde på med å lage et kalender program, og har også i tankene å lage en måte å automatisere innleggingen av error-handler i VB-prosjekter.

 

Det er sikkert heller ikke så dumt å prøve å lage en HTML-redigerer, eller kanskje en e-post leser (søk etter POP og SMTP protokollen).

 

Altså, prøv bare å tenk på noe som du kunne tenke deg automatisert, kanskje hadde det vært en ide å prøve å lage et program som kan lese og poste i IPB-forum (som dette)? Sikkert mangen som kunne tenkt seg noe sånt.

Lenke til kommentar

Forslag:

 

MP3 spilleren min (en Thomson Lyra) er en eksepsjonell dum spiller, ettersom det ikke går ann å definere playlister. Måten å løse det på er å kopiere inn filene på MP3-spilleren i ønsket rekkefølge (vil jeg at "sang2.mp3" skal komme før "sang1.mp3" så må "sang2.mp3" kopieres før "sang1.mp3"). Dette er utrolig irriterende å gjøre manuelt siden man må kopiere fil for fil.

 

Jeg tenke selv å skrive et program for det, men du kan få lov til å stjele idéen hvis du vil. Og ettersom jeg er på det helt grunnleggende stadiet i VB.net programmering (har relativt god peiling på VBA for Access og Excel), vil det helt sikkert ta litt tid for meg å skrive det og så kan jeg sikkert lære mye av deg hvis du lager det.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Forslag:

 

Databse Designer (AppDesigner)

Vektortegneprogram (Corel DRAW, Adobe Illustrator)

Software 3D Engine

MP3 Spiller

 

Det pleier ikke være noe problem å finne på noe å lage,

For tiden holder jeg på med et Syndicate aktig spill, jeg er akkurat ferdig med grafikkmotoren (skrevet i C++) og lager editorer i VB.

 

Ingen ting er umulig, bare du tenker hardt og lenge nok før du starter.

Jeg tenkte så hardt og lenge at jeg lærte meg C++.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...