Gå til innhold

Problemer med å formattere NTFS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bruker et tredjeparts partisjoneringsprogram (BootStar). Med dette hadde jeg slettet alle partisjonene på en disk, for å opprette én stor. Når jeg så skulle formattere denne i Windows ville Windows absolutt formattere den med en størrelse på 5 GB (noe den første partisjonen var på tidligere). Regner med at Windows leser informasjon lagret på partisjonen fremfor å bruke MBR slik et OS skal gjøre... Hvorfor? Finnes det noen løsninger på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Programmet omgår begrensingene med 4 partisjoner per disk. Kunne kanskje gjort noe tilsvarende ved å putte alle Windows-diskene i én extended disk eller noe sånt, men det har jeg ikke gjort ennå hvertfall:)

Skrevet

Vet ikke om du har spesielle krav, men du bør vurdere om det er så lurt å ha mange partisjoner. De fleste diskusjoner jeg har lest konkluderer med at det er mye mer fleksibelt å ha få partisjoner.

Skrevet

Den begrensningen med fire partisjoner gjelder bare primærpartisjoner. Du kan ha tre primærpartisjoner + så mange logiske stasjoner (partisjoner) du vil på en extended partisjon, dette selvfølgelig pr. fysisk disk.....

Skrevet

Stemmer... jeg har "alltid" brukt dette programmet, og gammel vane er vond å vende :) Tingen er at jeg kan opprette forskjellige profiler som inneholder forskjellige partisjoner. Svært nyttig dersom man skal ha 2-3 OS inne samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...