Gå til innhold

Mouse Bungee og Mouse Skatez


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-25 16:20, Kenny000 skrev:

Har ikke funk-musematter en innebygget "bungee"?



 

Du kan på en måte kalle fUnc sitt klips for en bungee, men Mouse Bungee er mye mer effektivt og av mye bedre kvalitet. Jeg vil anbefale selv de som har fUnc å kjøpe en Mouse Bungee.

Lenke til kommentar

Vel... Jeg mener man er i stand til å bevege musen mye mer nøyaktig dersom man har litt friksjon. Spesielt gjelder dette raske bevegelser. Har du null friksjon, så er det vanskeligere å ta en rask 180 grader, for så å holde musen bom stille. Men null friksjon så gjør små skjelvinger mye større utslag på musen. Bare å være litt nervøs i en 1on1 det, eller å ha vært på fylla dagen før. Man får ikke følelse med musen når det ikke er friksjon. Er som å spille fotball med en ball som er alt for lett.

 

Det som er viktig er at musen ikke glipper. Man skal kunne bevege den i jevne fine bevegelser. Skal ikke være slik at en må ta litt ekstra i for at den skal starte bevegelsen, og at den da plutselig skal glippe og gå for langt.

 

Jeg spiller med Logitech Pilot Wheel Mouse UTEN iceskatez på en Icemat. Jeg har prøvd MANGE oppsett, og det oppsettet er det desidert beste jeg har spilt med. Spilte en stund med iceskatez, og jeg gjorde det mye dårligere. Var mye vanskeligere å fulleføre en shockkombo (jeg er UT spiller) under press, og alt ble generelt mye mer vinglete.

Lenke til kommentar

Jeg har teipet opp musledingen min til venstre for musmatten, og ledningen går i en stor fin bue inn på baksiden av matten. Fønker som snott :smile: Jeg har ikke plass til slik bungee på pulten min uansett, hvis ikke hadde jeg kjøpt en. Uansett er det et mareritt hvis ledningen drar i musen. Fy & fy !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 12:57, Toa skrev:

Vel... Jeg mener man er i stand til å bevege musen mye mer nøyaktig dersom man har litt friksjon. Spesielt gjelder dette raske bevegelser. Har du null friksjon, så er det vanskeligere å ta en rask 180 grader, for så å holde musen bom stille. Men null friksjon så gjør små skjelvinger mye større utslag på musen. Bare å være litt nervøs i en 1on1 det, eller å ha vært på fylla dagen før. Man får ikke følelse med musen når det ikke er friksjon. Er som å spille fotball med en ball som er alt for lett.


Det som er viktig er at musen ikke glipper. Man skal kunne bevege den i jevne fine bevegelser. Skal ikke være slik at en må ta litt ekstra i for at den skal starte bevegelsen, og at den da plutselig skal glippe og gå for langt.


Jeg spiller med Logitech Pilot Wheel Mouse UTEN iceskatez på en Icemat. Jeg har prøvd MANGE oppsett, og det oppsettet er det desidert beste jeg har spilt med. Spilte en stund med iceskatez, og jeg gjorde det mye dårligere. Var mye vanskeligere å fulleføre en shockkombo (jeg er UT spiller) under press, og alt ble generelt mye mer vinglete.


 

Vel, jeg er Counter-Strike spiller, så kanskje ting fungerer litt annerledes i mitt univers enn ditt.

 

Uansett, så vil jeg anbefale Mouse Skatez pga at de hindrer at musen hakker bortover musmatten. Selv med en glatt matte som Steelpad eller fUnc vil du merke at musen ikke glir 100% rent over matten. Sett på Mouse Skatez, og musen glir helt fint.

 

Det jeg nok tror du burde gjøre er å sette ned sensitiviteten din, det vil fjerne ustødighet pga små sjelvinger.

Lenke til kommentar

Jeg har satt ned sensitiviteten min en del, men føler at jeg ikke kan flytte den lengre ned nå. Det er rett og slett fordi jeg er en mega shock-hore. Hvis jeg skrur ned sensitiviteten mer, så synker shock-skillsene min tilsvarende.

 

Poenget er at om du f.eks starter en kombo midt i en dodge, så MÅ du justere siktet ditt for å treffe komboen. Det er snakk om finjustering. Ofte holder det å strafe siktet på plass, men langt ifra alltid. Spesielt ved moving combos er det viktig å kunne klare denne finsiktingen.

 

Til dette bruker jeg FINGRENE. Det er snakk om små justeringer. Lavere sensitivitet betyr at det krever mer justering med musen! Da må jeg kanskje i tillegg til fingrene bruke håndleddet til finjustering. Langt ifra like presist!!!

 

Denne finsiktingen syns jeg også er vanskeligere med for lav friksjon. Men viktigst av alt er at musen ikke glipper. Det gjør den ikke hos meg, selv om jeg ikke bruker iceskatez.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 14:01, Zardoz skrev:

Toa, jeg teller på knappene for om jeg skal kjøpe ei proff musematte til UT-bruk. Mener du at en god kombinasjon av matte/ballmus vil utgjøre betydelig forskjell i UT? Kan du isåfall anslå hvor mye? (f.eks. 10-20 % bedring?)


 

Vel. Det er jo langt fra sikkert at du merker forbedring fra 1. dag. Men en god mus/musmatte gir deg et mye høyere utviklingspotensiale. Etterhvert vil du lære deg å utnytte det gode utstyret. Hvis du så etter noen månender går tilbake til gammel fillete musmatte og en klumpete dritten mus, så vil du merke hvor vanvittig mye du har utviklet deg. Men ikke forvent super-stor forbedring fra 1. minutt (vel... litt må du forvente hehe).

 

Det var ikke bare for skihopperne å sprike med skiene, og de hoppet 50 meter lengre med en gang. Tvert imot: de hoppet sikkert kortere, men teknikken hadde et mye høyere potensiale enn den gamle teknikken.

 

Derfor har jeg gjort diverse ting gjennom "karrieren" min som UT spiller, som har midlertidig satt meg tilbake. F.eks bare det å gå over fra å være hardbarka flak-hore, til å benytte shock-riflen satte meg lysår tilbake. Da gikk jeg fra å ligge i toppen av public servere til bunnen. Men det var selvfølgelig verdt det!!! Takk og pris for fakenicking! :smile:

 

En annen ting er å ikke ha våpenet vist på skjermen. Tok sin tid å bli vant til å benytte ikonene nede i HUD'en.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 15:27, Toa skrev:

Jeg har satt ned sensitiviteten min en del, men føler at jeg ikke kan flytte den lengre ned nå. Det er rett og slett fordi jeg er en mega shock-hore. Hvis jeg skrur ned sensitiviteten mer, så synker shock-skillsene min tilsvarende.[...]


 

Hvilken sensitivitet bruker du? Jeg har den på 6.0, men mest av gammel vane...oppstod i 56k modem-tiden tenker jeg :smile:

 

- og en annen ting: du bruker Icemat, men har du prøvd Steelpad? Eller kjenner til noen brukererfaringer?

 

[ Denne Melding var redigert av: Zardoz på 2002-04-27 19:37 ]

Lenke til kommentar

Bruker Boomslang 2000 med Mouse Skates på en Icemat.

 

Hadde først Booomslang'en direkte på musmatta og det var greit nok, men den harde overflaten begynte å slite på mouspad'ene så jeg var nødt til å gjøre noe.

 

Satte på mouseskates og nå funker det perfekt i tillegg til at det glir litt bedre. Presisjonen er helt enormt bra.

Lenke til kommentar

Tror ikke Mouse boungee greia er SÅ sinnsykt viktig. Det er jo tross alt bare en ting som holder ledninga i orden.

 

Selv har jeg teipa en sånn kabelstrips på siden av skjermen. Så har jeg festa ledninga i den. Funker bra! Aldri noe motstand fra ledninga og den ligger perfekt.

 

Mouse boungee er et perfekt eksempel på noe man kun trenger å bruke penger på hvis man har alt for mye av dem. :smile:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...