ehaX Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Etter jeg tok pc'n med på en biltur ville den plutselig ikke starte etter jeg hadde satt den opp. Surra litt med det, og fikk den til å starte. Alt så da normalt ut, men plutselig skrudde den seg av igjen. Så var den forferdelig vanskelig å få start på igjen. Måtte koble fra strømmen i noen min, for at den i det hele tatt skulle være i nærheten av å starte. Etterhvert fikk jeg start på den, men så fikk jeg ikke noe bilde på skjermen. Hardisker går og alt det der, men den grønne lampa på skjermen står bare å blinker akkurat som den ikke får noen signaler fra pc'n. Samme skjedde når jeg koblet fra alt. (cd-rom, disker osv.) Den grønne lampa på hk'et lyser grønt som den alltid har gjort. Byttet skjermkort, ram og psu men det samme skjedde. Prøvde også de delene jeg byttet på en annen pc, og de funket. Noen som vet hva som er galt? Hovedkort: Asus a7N8X-E Deluxe Cpu: Xp 2800+ Takker for svar!
JVD Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 flash bios.. så ta alt fra hverandre og sett det inn igjen.
endrebjo Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Plukk alt frahverandre og sett det sammen igjen er mitt beste råd. Stod eller lå PC'en på kjøreturen??
ehaX Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Skrevet 26. juli 2004 Den lå under turen. Kan det være cpu som har tatt kvelden?
Kevlar Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Nesten 100% sikkert at det er problemer med psu. Prøv å starte pcen med en annen power supply, så virker den sikkert med en gang
Rage Against My Machine Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det hovedkortet der har ett problem med akkurat det der. Jge har en venn som hadde samme problemet, han måtte sende sitt inn, der de konkluderete at biosen, var svidd.
ehaX Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Skrevet 26. juli 2004 Ok. Har sjekket alle kabler, og har også byttet psu. Ingenting hjalp. Så det må være hk eller cpu. Jeg skal sjekke cpu etterpå for fysiske skader o.l, og hvis jeg ikke finner noen så sender jeg inn hovedkortet og håper at det er det som har kvelda. Takk for hjelpen!
AMD_Bruker Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Ok. Har sjekket alle kabler, og har også byttet psu. Ingenting hjalp.Så det må være hk eller cpu. Jeg skal sjekke cpu etterpå for fysiske skader o.l, og hvis jeg ikke finner noen så sender jeg inn hovedkortet og håper at det er det som har kvelda. Takk for hjelpen! Sjekket at alle kort og RAM-brikkene sitter skikkelig i sporene ? Kan være noe slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå