Gå til innhold

stooore headset plz!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ha ett stort headset, men finner ikke, vil ha mest mulig plass og at de skal være comfy som fy. Kan noen hjelpe? Er ikke lydnerd, så...

Er du forresten ute etter en hodetelefon eller et headsett?

Headsett er en hodetelefon med mikrofon.

 

Greit å ha terminologien på plass... :p

Lenke til kommentar
Greit nok at du ikke er lydfreak, men merk at den Zalman surround hodetelefonen som blir anbefalt, er ubrukelig til vanlig musikk.

Smaken er som baken vettu, mange jeg kjenner som har disse synes som meg at det er ganske bra lyd i de hodetelefonene ;)

Joa, det er helt sikkert flere som liker lyden i Zalman'en og andre billige løsninger, men har de hørt de litt dyrere tingene fra anerkjente produsenter som AKG, Beyerdynamic og Sennheiser? Har de fått sammenlikne direkte?

 

Cluet er vel folk vet ikke bedre. De har ikke hørt annet enn det som følger med de bærbare spillerne, og det blir jo lyd, så da må man vel være fornøyd? Hvis man får hørt en bra hodetelefon til 500,- til 700,-, fatter man ikke at man orket å høre på de medfølgende sakene. Jeg er enda ikke møtt en som har foretrukket de billige sakene etter å få hørt noe ordentlig, de fleste har blitt svært overrasket, uansett om de lydnerder eller ikke.

 

Og hvem ville du kjøpt hodetelefoner av? Zalman som lager (gode) kjølere, eller Beyerdynamic som har holdt på med dette siden 1937?

Lenke til kommentar
Greit nok at du ikke er lydfreak, men merk at den Zalman surround hodetelefonen som blir anbefalt, er ubrukelig til vanlig musikk.

Smaken er som baken vettu, mange jeg kjenner som har disse synes som meg at det er ganske bra lyd i de hodetelefonene ;)

Joa, det er helt sikkert flere som liker lyden i Zalman'en og andre billige løsninger, men har de hørt de litt dyrere tingene fra anerkjente produsenter som AKG, Beyerdynamic og Sennheiser? Har de fått sammenlikne direkte?

 

Cluet er vel folk vet ikke bedre. De har ikke hørt annet enn det som følger med de bærbare spillerne, og det blir jo lyd, så da må man vel være fornøyd? Hvis man får hørt en bra hodetelefon til 500,- til 700,-, fatter man ikke at man orket å høre på de medfølgende sakene. Jeg er enda ikke møtt en som har foretrukket de billige sakene etter å få hørt noe ordentlig, de fleste har blitt svært overrasket, uansett om de lydnerder eller ikke.

 

Og hvem ville du kjøpt hodetelefoner av? Zalman som lager (gode) kjølere, eller Beyerdynamic som har holdt på med dette siden 1937?

Støtter dere begge to. Selv har jeg Sony VDR700 og Grado SR80, jeg liker best lyden i Sonyene, mens noen av kameratene mine liker Gradoene best (begge er i prisklassen 1500-1700kr). Så jeg er enig i at smaken er som baken, men de som synes at lyden er bra i de medfølgende proppene i sin nyinnkjøpte 500kr discman har nok IKKE fått sammenliknet direkte med dyrere hodetelefoner. Selv synes jeg ikke at Koss portapro er noe å skryte av i det hele tatt (unntatt i forhold til prisen). EOD

Lenke til kommentar
Sennheizer HD 497... Ikke stor men spiller som f.... Har øresus tter 3min på full guffe... Da er det ikke vrenging det er snakk om!...

 

550,- på HIFI klubben

Jepp, Sennheiser HD497 spiller ikke verst. Mye og ganske bra bass, ikke så mye mellomtone, dog.

 

Jeg vil ikke si at HD497 er spesielt komfortable. Du skal ha riiimelig små ører for at putene ikke ligger mot. Putene er også av dette plastikk-skinnet, og er ganske harde. Jeg vet om flere hodetelefoner som også ligger ørene som er mye mer behagelig enn HD497. Prøv dem før du kjøper, ihvertfall.

 

Lyden er, som sagt, slett ikke verst, men jeg for min del holder en stor knapp på Beyerdynamic DT231. Jeg synes denne er bedre på alle områder, og koster bare 650,-. Lukket er dem også. Putene ligger mot øret, dog.

Lenke til kommentar
De tåler 3000mW

Er det ikke letter å bare si 3W :ermm:

Jo, men 3000mW høres jo ut som om det er MYE mer, hehe. Uansett så står det 3000mW på esken og på sidene til sony.

 

Hvis du vil ha STOOOORE og behagelige, så er nok Philips hp890 tingen for deg, hvis du får tak i dem. En kamerat av meg har de, og det er de største jeg har sett.

 

Review

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Vil ha ett stort headset, men finner ikke, vil ha mest mulig plass og at de skal være comfy som fy. Kan noen hjelpe? Er ikke lydnerd, så...

fint om du sier hvilken prisklasse du kan strekke deg til, ellers vil jeg anbefale hd555 evt hd595 fra sennheiser som jensl sier, virkelig god lyd og veldig behagelige og ha på, for en rimlig penge iforhold til lyden man får igjen :)

Endret av asimov
Lenke til kommentar
prisklasse? tja, egentlig ikke så vesentlig, så lenge _hodetelefonene_ (se, ikke headset denne gangen :p) er stooooore, og så comfy at man kan ha dem på i 12 timer i strekk!

Som sagt, dette er de største jeg har sett, ingen på forrige LAN hadde sett større (og mer behagelige), men jeg finner ikke noen som selger dem i Norge lenger, hm... Fikset linken: Philips hp890

 

SE61545.jpg

Enorme...

 

--------------------------

Kanskje de "nye" hp1000 er like store, men jeg tviler...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...