Gå til innhold

Buffer underrun!


Booo

Anbefalte innlegg

Har en AOpen CRW1232 som jeg føler ikke får utnyttet godt nok. Problemet mitt er at jeg ikke får brent data-cd på mere en 6x, alt over fører til "buffer underrun". Audio-cd (cda-filer)klarer brenneren derimot å brenne på 12x.

 

Da jeg har lest flere steder at brenner liker seg best som master gjorde jeg følgende innstilling:

IDE1 Master: harddisk

IDE2 Master: Aopen CRW1232

IDE2 Slave : CD-ROM

(DMA er krysset på både cd-rom og brenner)

 

Med denne innstillingen fikk jeg problemer med å brenne "on-the-fly", da brenner og cd-rom er på samme IDE-kabel.

 

Prøvde og å sette Harddisk (master) og brenner (slave) sammen. Dette løste dette problemet, men fikk fortsatt "buffer underrun" ved brenning over 6x.

 

Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Booo du har ikke en gammel pc/treig harddisk/treig cd-rom?

 

En annen mulighet kan være at du bruker pc'n mens du brenner, da kan den fortere bli underrun.

 

Det er også mulig at brenning tar mindre resurser på win2000 enn w98/me, jeg har LG 8x4x32x brenner, og da bruker jeg bare 5% cpu mer eller mindre, og har aldri fått buffer underrun selv om jeg gjerne surfer på internett imens

Lenke til kommentar

Hvorfor buffer-underun når man har "burn" teknologi :smile:

 

liker plextoren min jeg! Digg å være ferdig med cd'n på 5min..

 

På en annen side, noen som har peiling på hva DMA mode i via4in1 driverene gjør? Når den er på, finner ikke win98 cdbrenneren i MyComputer.. det samme hvis jeg skrur på dma i enhetsbehandling.. Hva er galt?

Lenke til kommentar

Ja ja... innser at jeg skulle hatt brenner med "burnproof", men nå har jeg nå ikke det. Tror heller ikke at resten av "hardwaren" min er skyld treghet og underrun.

- AMD Athlon 950 Mhz

- 384 Mb RAM

- IBM 45g

- AOpen CRW 1232 (møkkabrenner..)

- 52x CD-ROM

- Op.sys: Win98SE

- Brenn.prog: Nero

 

Føles som at jeg har gjort alt, prøvd ulike IDE koblinger, ulike brenneprogr. (eks. NERO, CloneCD), DMA av/på osv. Er forresten ikke alltid jeg får lagret DMA innstillingene på både HD,CD-rom,brenner.(deaktiviseres ved ny oppstart..) Forsøkte også Cacheman's (minneprog.)innstillinger med CD-skriving, uten noen respons selvsagt. Fortsatt "buffer underrun" ved brenning over 6x!!!

Håpløst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...