Gå til innhold

100% av cpu brukes i spill!


krest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skyldes vel heller korrekt koding vil jeg tro. Et spill som ikke utnyttet systemressursene 100% ville være litt teit.

Så hvis du spiller Ports of Call på en P3 3GHz og det drar 100% CPU er det korrekt? Et program (spill, office, nettleser osv...) skal ikke dra mer ressureser enn det trenger. Når CS f.eks. gir deg 99 fps og har all "eyecandy" på så trenger du ikke mer, selv om CPUen bare f.eks. jobber 50%...

Lenke til kommentar
ja, men det lagger jo no satans...

Aha, det tyder jo på at du ikke har kraftig nok maskin. Hva slags specs?

amd 64 3400+

gigabyte k8nsp

corsair xms3200ll

gfx 5900 ultra

wd 360 raptor

Ja, dette skal holde i massevis...

 

Høres ut som du har glemt å installere chipsetdrivere. Evt. at du har byttet en komponent og en eller annen gammel driver lager krøll i systemet.

 

Har du sett i device manager om en enhet ikke er korrekt installert? (utropstegn)

Lenke til kommentar
Det skyldes vel heller korrekt koding vil jeg tro. Et spill som ikke utnyttet systemressursene 100% ville være litt teit.

Så hvis du spiller Ports of Call på en P3 3GHz og det drar 100% CPU er det korrekt? Et program (spill, office, nettleser osv...) skal ikke dra mer ressureser enn det trenger. Når CS f.eks. gir deg 99 fps og har all "eyecandy" på så trenger du ikke mer, selv om CPUen bare f.eks. jobber 50%...

Skjønner logikken din, men den er feil.

 

Når jeg kjører Fallout Tactics som er et eldgammelt spill på min AMD64 3200+ med 1024MB minne så drar dette 100% CPU av den enkle grunn at hvis den ikke gjør det så kan andre programmer føre til at spillet lagger eller hakker. Det vil man jo ikke.

 

Regner med at de fleste spill er laget på denne måten.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det skyldes vel heller korrekt koding vil jeg tro. Et spill som ikke utnyttet systemressursene 100% ville være litt teit.

Så hvis du spiller Ports of Call på en P3 3GHz og det drar 100% CPU er det korrekt? Et program (spill, office, nettleser osv...) skal ikke dra mer ressureser enn det trenger. Når CS f.eks. gir deg 99 fps og har all "eyecandy" på så trenger du ikke mer, selv om CPUen bare f.eks. jobber 50%...

Skjønner logikken din, men den er feil.

 

Når jeg kjører Fallout Tactics som er et eldgammelt spill på min AMD64 3200+ med 1024MB minne så drar dette 100% CPU av den enkle grunn at hvis den ikke gjør det så kan andre programmer føre til at spillet lagger eller hakker. Det vil man jo ikke.

 

Regner med at de fleste spill er laget på denne måten.

Jeg ser poenget ditt. Jeg har laget en del applikasjoner opp igjennom tiden, og vet veldig godt hvordan man "scheduler" oppgaver. Det er ikke _korrekt_ å påføre systemet ekstra press ved å kapre 100% CPUtid konstant, men det er nok et enkelt triks av spill for å holde flyten oppe (windows har ikke den peneste måten å håndtere prioritering på heller).

 

La oss legge det dødt her og holde oss til topic :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...