Gå til innhold

Musikken min blir gradvis ødlagt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du være så vennlig å forklare hva som faktisk er problemet? Forsvinner MP3-filene dine? Bare MP3-filene?

 

Om filer "forsvinner" uten at noe annet skjer (korrupte directories, programmer som streiker etc.) så bør du kanskje sjekke om noen har access til maskinen din via nettet. :)

 

Best guess er dog at disken din holder på å ta kvelden - ta en backup av stuffet ditt og kjør en disktest snarest.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt problemer med at det plutselig kommer pipelyder/skurring i noen av mp3-filene, dette er på mp3-er jeg har hatt en stund.. Skjønner ikke hva det kommer av.

Dette kommer sannsynligvis av at du har installert en codec for mye, eller konfigurert en av dem feil. Hvis to codec-er prøver å gjøre samme jobb, så kan det hende at de ødelegger for hverandre.

Lenke til kommentar
Kan hende du synes dette er lite trolig men er sikker på jeg har hørt det. Mange som laster musikk fra kazaa får korrupte mp3 filer.

Å laste ned en korupt fil er en ting, men å laste ned en mp3 fil som etter så så lang tid skal ødelegge seg selv tror jeg ikke på.

Men hvis du finner noe informasjon som sier noe annet skal jeg ikke tviler på deg.

Lenke til kommentar
Kan hende du synes dette er lite trolig men er sikker på jeg har hørt det. Mange som laster musikk fra kazaa får korrupte mp3 filer.

Spørsmålet er jo da: har du hørt det fra troverdige kilder, eller fra kameraten til broen din som har hørt det fra venninnen til Bønnien som har hørt det fra en fetter som har kamerat som jobber i en platebutikk?

Lenke til kommentar
Kan hende du synes dette er lite trolig men er sikker på jeg har hørt det. Mange som laster musikk fra kazaa får korrupte mp3 filer.

På ny musikk er det lagt ut mange bogus filer, f.eks plateselskaper som ikke setter særlig pris på piratkopieringen

Hovedproblemet er nok at mange av de som legger ut mp3-filer på kazaa er inkompetente, og det lanseres birfeil, enten gjennom ripping, eller en eller annen plass i overføring.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Kan hende du synes dette er lite trolig men er sikker på jeg har hørt det. Mange som laster musikk fra kazaa får korrupte mp3 filer.

På ny musikk er det lagt ut mange bogus filer, f.eks plateselskaper som ikke setter særlig pris på piratkopieringen

Hovedproblemet er nok at mange av de som legger ut mp3-filer på kazaa er inkompetente, og det lanseres birfeil, enten gjennom ripping, eller en eller annen plass i overføring.

 

AtW

Hva er birfeil for noe a?

Lenke til kommentar

MEN , i han som startet denne threaden sitt vedkommende , så ser det ikke ut til å være filer som har vært dårlig i utgangspunktet.

 

Kanskje platebransjen har laget et virus som sakte men sikkert ødelegger mp3 samlinger.. Det kunne jeg faktisk trodd på!

Lenke til kommentar
Kan hende du synes dette er lite trolig men er sikker på jeg har hørt det. Mange som laster musikk fra kazaa får korrupte mp3 filer.

På ny musikk er det lagt ut mange bogus filer, f.eks plateselskaper som ikke setter særlig pris på piratkopieringen

Hovedproblemet er nok at mange av de som legger ut mp3-filer på kazaa er inkompetente, og det lanseres birfeil, enten gjennom ripping, eller en eller annen plass i overføring.

 

AtW

Hva er birfeil for noe a?

Sorry, skrvefeil, jeg mente bitfeil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har også et problem med MP3 filene ved avspilling med WMP. Da blyr lyden så høy at det kommer masse distorsjoner eller hva det nå heter. Bruker jeg annen mediaplaye som f.eks. BSplayer så har jeg ingen problem. Det er litt rart det, og nei det har ingeting med volum å gjøre (skule noe tenke på det).

 

 

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...