Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Muligt med flere nett opperatører?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går bra dette så lenge du bestiller opp nye samband og ikke bestiller bytte på linja. Idag sitter jeg med 3 trådpar - 1 stk for 2MBit SHSDL fra MTUlink og 2 stk for 4.6MBit bundlet fra Direct Connect... Funker helt toppers det !!

 

Måtte prate litt med montøren for å få han til å fatte skissa, men det gikk helt greit det !

Lenke til kommentar

Nei, det blir ikke mulig. ADSL er bredbånd og legger fysisk beslag på hele frekvensområdet som er tilgjengelig.

Det er derimot mulig å dele telefon på samme linja, fordi telefoni er baseband. Da kobles den ene linja til utstyr som gjør at den bruker et høyere frekvensområde.

Lenke til kommentar

du kan jo ha radiolink på 1 linje, adsl på en annen kabel på en tredje og kanskje noe på strømnettet. Satelittoppkobling er jo mulig også.

 

i tilleg kommer jo deling med naboen.

har du flere telefonlinjer inn i huset kan du benytte deg av dette.

 

En smule tungvindt og det er ikke sikkert du har tilgang på alt dette.

Lenke til kommentar
Nei, det blir ikke mulig. ADSL er bredbånd og legger fysisk beslag på hele frekvensområdet som er tilgjengelig.

Det er derimot mulig å dele telefon på samme linja, fordi telefoni er baseband. Da kobles den ene linja til utstyr som gjør at den bruker et høyere frekvensområde.

???? Selvfølgelig er det mulig. Det er bare å legge inn et ekstra kobberpar så går det. Hvordan tror du f.eks en bygård kan ha forskjellig telefon og bredbånd til hver leilighet:)? Det er jo bare en bygning...

 

Det går, men det koster jo litt ekstra:)

Lenke til kommentar
Nei, det blir ikke mulig. ADSL er bredbånd og legger fysisk beslag på hele frekvensområdet som er tilgjengelig.

Det er derimot mulig å dele telefon på samme linja, fordi telefoni er baseband. Da kobles den ene linja til utstyr som gjør at den bruker et høyere frekvensområde. 

 

 

???? Selvfølgelig er det mulig. Det er bare å legge inn et ekstra kobberpar så går det. Hvordan tror du f.eks en bygård kan ha forskjellig telefon og bredbånd til hver leilighet:)? Det er jo bare en bygning...

 

Det går, men det koster jo litt ekstra:)

 

Tror jeg bare ringer rundt til forskjellige leverandører jeg å hører om de er istand til å utføre jobben for meg :)

Lenke til kommentar

Du kan kun ha et ADSL abonnement per linje inn i huset ditt. Men hvis du har flere ledige linjer eller trådpar som noen kaller dem kan du ha like mange abbonnement som du har ledige linjer inn til huset ditt.

 

Om du velger ADSL eller SHDSL spiller ingen rolle, men husk at SHDSL trenger egne trådpar for oppkobling, og kan ikke gå over linje der det er telefoni, i motsetning til "vanlig" ADSL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...