Gå til innhold

Fjerne Windows XP og gjøre NTFS til FAT-32


Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg har installert Windows XP to ganger, en gang på C: og en gang på D: . Var ekstreeemt trøtt, og det blei resultatet. Så jeg høyrekllikka på D: og valgte å formatere den. Da blei jeg kvitt den ene Windows XP , men på oppstarten kan jeg fortsatt velge mellom to Windows XP'er. Og av en eller anna grunn installerer Windows XP skjermkortet mitt to ganger automatisk. Derfor vil jeg formatere og installere Windows 98 SE . Da må jeg få vekk filsystemet NTFS og heller bruke FAT-32. Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du formatere til FAT-32 med Win98 boot? Dersom du kan så er jo det lettaste veien.

 

Ellers kan Partition Magic lett formatere til Fat-32 og så booter du frå Win98.

jeg har prøvd å formatere c: ved hjelp av win 98 boot , men det går ikke pga at den krever FAT-32 ,mens jeg har NTFS.

hvordan formaterer man til FAT-32 med Win98 boot da?

 

EDIT: Kanskje med Partition Magic ,men det har ikke jeg

 

EDIT2: No har jeg det snart, hva må jeg da gjøre inne på partition magic for å formatere NTFS til FAT-32 ? Og hvis det går an å gjøre det uten partition magic, vil jeg gjerne høre det også

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Fat 32.... windows 98..... wow my timemachine works :ohmy:

 

Du har ikke løst noe med å formatere d:

Problemet er at boot.ini fila som ligger på C: nå har 2 XP installasjoner...

 

Ville heller ha editert boot.ini å fjærnet den ene windows boot linja (den som ikke er i bruk)....

 

start/kjør/msconfig/boot.ini

 

win 98 duger ikke...

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...