Gå til innhold

Tar veldig lang tid å brenne DVD


Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Hei!

 

Jeg har veldig trøbbel med å brenne DVD.

Jeg har Plextor PX-708, firmware med 8x støtte.

Ellers: en ny pc selvbygg med AMD 2400XP, 256 MB Twinmos DDR-RAM, Epox hk, 60 GB 7200 RPM, Win XP Pro, Nero 6.

Jeg slår av antivirus og brannmur når jeg brenner.

 

Jeg prøvde 2 ganger å brenne 4,3 GB i dag på That's Write 4x DVD+R som jeg kjøpte etter anbefaling her på HW.

Det begynner bra, det står i Nero at DVD skal brennes på 7 min. Det begynner veldig treigt og etter over 1 time blir den ferdig! Etter at den er ferdigbrent så blir den umulig å se i Windows Media Player. Det var kun mpeg jeg brente.

 

Prøvde en DVD+R til og det samme skjedde. Prøvde også en DVD+RW og der sto det at den var ferdig på 14 min. Etter brenning i 28 min. så var 83 % ferdig, men det er også langt over tiden.

 

Hva skjer? Begynner min Plextor å bli dårlig?

 

Kan også si at når PC er slått på tar det 20 sek. fra jeg trykker på word til det faktisk kommer fram! ER det noe som ligger i bakgrunnen som senker hastigheten på PC'en min?

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har og sama problmet. bruge øve 1 time på å brenna ein full dvd+r.

 

bruge dvd-shrink med ein Nec 2510a samt ein Lg dvd-rom. e ganska sikker at dvd-shrink cache filene på harddisken for så å brenna de ittepå. har ikkje fonne någen måde å skru det av på.

 

går det kanskje ikkje an å brenna direkte fra dvd-romen?

 

har ikkje testa andre program ennå. såg litt på nero men det virka mer komplisert enn dvd-shrink.

 

specs.

Abit NF7_s v2.0

AMD 2500+ @ 3200+

512 ram

Lenke til kommentar
Har du sjekket at DMA er slått på?

 

Hmm, trodde ikke at thats write var spesiellt fanatisk tastisk men.....

 

Annbefaler Verbatim i 25 spindel på elkjøp til 249,- brenner disse glatt på 8x (6,5x effektivt) i min NEC ND2500 moddet til 2510......

De er vel 4x, ikke sant? Har samme selv, men Nero nekter å brenne som 8x. Hvordan ordner man det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Du har ikke tilfeldigvis konfigurert brenneprogrammet ditt til først å simulere brenning før selve disken blir brent..........?..........og du har ikke tilfeldigvis bedt den om å verifisere filene etter at du har brent ferdig........?

Nei, sjekket dette før brenning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Nå prøvde jeg en SONY DVD-R 4x og det gikk bedre. Jeg fikk sett det jeg hadde brent men fortsatt så tar det for lang tid. Så da er det vel platene? Men det er noe annet også. Ettersom det brukte langt over de 14 min. som nedtellingen i Nero startet på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
prøvd Nero Info tool? følger med nyeste nero.

 

Der kan du gå på Configuration --> Finn IDE kanalen og brenneren. Står det "DMA on" der?

 

Høres fremdeles ut som om DMA ikke er påskrudd for meg........

Ja det stemte! DMA var skrudd av. Men DMA var på, på min Plextor 12x CD-brenner. HVordan kan det ha seg da?

 

Men hvordan slår jeg den på da?

Lenke til kommentar

Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> IDE/ATAPI-kontrollere -> Høyreklikk på IDE-kanal -> Egenskaper -> Avanserte Instillinger -> Overføringsmodus -> DMA hvis tilgjengelig.

 

Tok det med teskjed i tilfelle. Bruk DMA på begge IDE kanalene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Ja nå har jeg prøvd det også. Jeg satte på DMA som nevnt over og begynte å brenne en nesten full DVD som det skulle ta 7 min å brenne i følge Nero. Men etter disse 7 min. var gått var bare 13 % brent!

 

Men da må det være platene da!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tror ikkje det fordi æ har brennt de første 6 platene gikk det som vanlig men når jeg skulle brenne den neste så tok det 22 min så jeg tror det kan være noe med nero.

Kanskje ikkje nero støtter dvd brennern min det e en plextor px712a.

 

Jeg skal prøve et annet dvd brenne prog har noen et forslag????? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det kan hende at .mpg fila er korrupt. Selv om filmen kan spilles av på pcen så kan den fortsatt være korrupt, og da er det ofte at den ikke lar seg brenne ut. Har hatt akkurat det samme problemet selv. Prøv å skru på ignore errors i instillingene til nero. (husker ikke helt hva det het...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...