Dwagon Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 plages litt med internett... får nett i andre etasje [min og pappa sin pc] men i første etasje hvor tante bor får vi ikke nett.. har testet 2 kabler og ingen gir nett men begge virker, har også byttet maskin der nede men ikke nett.. den ene maskine er en WinXP pro maskin og den andre er en win98 maskin, begge kjører default instillinger på nettverk og ingen av dem fikk nett når vi stakk i tp, testet flere muligheter, motta proxy inst. automatisk på IE options osv... men får ikke nett... noen som vet hva som er galt [ps. tanta mi plager meg med dette] kjører alt via en hub, hvor jeg har byttet min og tante sin plass, jeg har nett enda... er hubben "anti 1etasje" rar eller funket jo for noen dager siden..
agvg Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 (endret) men i første etasje hvor tante bor får vi ikke nett.. har testet 2 kabler og ingen gir nett men begge virker, har også byttet maskin der nede men ikke nett.. Du har teste det meste og det eneste jeg kan tenke meg er feilkoblet kabel eller at kabelen blir utsatt for ekstrem støy. Kjøpt eller laget kabel? Hvis det siste er den koblet etter skjema og er den Cat5? Hvordan deler dere linja? Med router? og hvilken ISP? Endret 23. juli 2004 av agvg
Dwagon Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 (endret) kabelen er kjøpt og den er cat 5, vanlig TP for 100mb nettverk. ikke batch... nettet er da via et kabelmodem så til en hub som deler ut nettet til de 3 maskinene.. ikke no avangsert.. så nettverket består av ____________ | kabelmodem | hub | pc 1 pc2 pc3 |___________ alt er levert av "canal digital kabel tv/internett" (domene på ipconfig er Alfanett.no) dette virka før... Endret 23. juli 2004 av Dwagon
Dwagon Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 fikk det till, måtte koble fra strøm på hubben å koble til igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå