Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Positive og negative sider med Volvo 740?


Apoc_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bruker ikke å vere noen særlige problemer med 740'er. Det eneste er bensinpumperèlet som bruker å gi seg etter 10-15 år. Dette koster mellm 400 og 500 kr, og er enkelt å skifte. Det firkantete forma på bilen, gjør den stor og romslig. Motorrommet er også svært romslig og gjør servicejobben enkel.

Kjøper du en 740 Turbo, må du nok regne med en del bensinforbruk ja, ellers vil jeg si at min 740 GL -91, bruker rundt 0,7 l på mila(samme som vår gamle 144 DL -74).

Endret av Mad-Ass
Lenke til kommentar

Har en 87' 740 TiC har ikke annet problemer med turboen. Eneste som jeg kan finne på av negative sider er at den går litt ujevnt på tomgang, fjæringene er litt for myke etter min smak og at den er litt tungkjørt på de første gira, lett å få kengeru på tanken som det heter.

 

Poitive sider er at den er kjempelett å trimme å få tak i deler til, det er stor og god plass. Dener orginalt sterk og sprek. den er billig, og den ser ikke så værst ut.

På modellen før 88' er det ikke katalysator, så den har 20hk ekstra, dvs 186hk orginalt. ulempn med dette er at du mkå kjøre på 98 blyfri som koster 50øre mer enn 95. og den bruker rund en liter på mila ved normal kjøring.

er superfornøyd med min

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Har hatt min i 3 år nå. 1988 740 GLE

 

Link til bilde av bilen

 

Det har vært lite problemer til akkurat nå i ferien. I Oslofjord tunellen begynte det å rakle noe sinnsykt. To sekunder etterpå virker det som om bilen dør og den går som ei snekke. Kjører hjem til Drammen og får den på verksted. Da de tar av toppen er det ett hull på størrelse med en femmer i første stempel. Hvordan er det mulig? Bilen har jo gått som ei klokke før dette skjedde plutselig. Ellers så har den alltid hatt noe mange 740'er har. "Klakkelyd". Isbergs sier at det ikke er noe å bry seg om og at det er en feil disse har. Jeg vet ikke. Fikk ivertall nytt stempel fra Oslo sylinderservice og klinte det inn + toppakning, o-ringer osv. Nå går den veldig mye bedre. :thumbup:

 

Når det gjelder rust har jeg inntrykk av at den spises opp ganske fort hvis man ikke passer på. Jeg må ta litt nå på nedre del av dørene og hjulbuer. Ellers er det en nydelig bil. Min har automat, delskinn, sentrallås, delskinn, aircondition og takluke (rar combo). B230E gikk ikke bra nok for meg så den skal visst være chippet. Har satt på grenrør + noe annet stæsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...