Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nyinkjøpt Router


Anbefalte innlegg

Hei:

 

Sliter litt med en router jeg kjøpte,det er en Unex NexIP IS050p.

Jeg har fått til å koble alle tre maskinene opp mot nett,msn,mirc osv,men problemet er å dcc'e med mirc,har prøvd og prøvd,men uten hell,er det noen der ute som vet hvordan jeg kan få til å DCC'e på mirc?

 

Har 1024/1024 SDSL Fra Catch.

 

 

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke samme router, har en smc barricade, men opplevde det samme problemet.

 

1st sjekk seff at mircen din ikke står på ignore på dcc

 

2nd gå inn på routern sin config(iaff på smc sin så er det en egen config side/program på routern, bruker en standard ip som stod i bruksanvisningen) så måtte jeg åpne noen porter som var sperret, på min så står det de vanligste portene men kan også egen definere porter som skal være åpne til de maskinene/maskinen jeg ønsket :smile:

 

lykke til og håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

For å sette opp en ftp server må du bare sette at tilkobling ved port 20 og 21, skal disse pakkene sendes til maskinen som har ftp serveren. Ikke så bra forklaring, men det bør stå noe om det i bruksanvisningen din (du må nok lese den :smile:).

 

DCC og ICQ bruker nok også noen forskjellige porter du må åpne, les litt på hjemmesidene til de respektive programmene, så står det nok der.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke å laste ned med mirc,det er å sende/dcc chat o.l.

Har prøvd å resette routeren,men fortsatt like "sta".

eneste instillingene jeg finner som inneholder porter er under viritual server instillinger.

Syns det var litt rart,en kamerat av meg har en smc router,og han kan dcc sende så mye han vil,eneste forskjellen er at han har adsl fra telenor.

Har forsøkt å enable port 21 under ftp men får bare feilmelding om feil privat port,hva nå det betyr,den nekter å godta noen som helst slags porter.

Har nå sittet siden 20.00 i kveld å styra,nå er jeg lei.

Manualen sier heller ikke stort,dessverre.

 

Til du som lurte på hvordan jeg fikk til å komme på nett,det vet jeg ikke,eneste jeg gjorde var å skrive inn ip'en og gatewayen fra isp,og enable port 80 og 8080.

 

mvh Daniel

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cosworth20 på 2002-04-24 04:21 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Cosworth20 på 2002-04-24 04:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 01:04, Vegard20 skrev:

Det spørs på hvor mange WAN IP`er du har. Du kan lage en ftp server. Hvis du ikke har riktig antall forskjellige IP`er til hver maskin blir det problemer med sånt. Kan sikkert kjøpes av cath.


 

Det er jo her ruteren kommer inn i bildet. Hvis ruteren kjører nat masquerade funksjon. Da "gjemmer" den nemlig ditt lokale nett bak den ene ip-adressa. Hvis man skal kjøre ftp server på det lokale nettet, må man bruke nat port forwarding, så ruteren bytter ut ip-adressa som ftp pakkene skal til, med ip-adressa til den lokale ftp serveren. Dermed ser ikke wan (internett) at det er noen maskiner bak ruteren. Det er det bare ruteren som vet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 10:05, MrVilla skrev:

Åssen "enabler" man port 80/8080??


 

Det må vel stå i noen instruksjonsbøker eller no. Syntax kan være litt forskjellig fra ruter til ruter...

 

Men husk at hvis du skal kjøre en lokal ftp server, så må du forwarde ftp pakkene til en intern (lokal) ip.

Lenke til kommentar

Hver maskin i nettverket har fått hver sin ip adresse ja.

problemet er at i manualen så står det fint lite,har nå forsøkt å ringe Catch og PS Data (der hvor jeg kjøpte routeren).

Men dessverre så visste ingen av de hva jeg skulle gjøre for å løse problemet.

Vurderer snart å levere inn routeren og få tilbake pengene.

Lenke til kommentar

Har samme router og kjører på FTP web og masse annet.

 

Du må koble opp til routeren med webkonsollet på samme måte som ved første konfigurering.

På menyen velger du virtualserver/DMZ, her er det satt opp ferdig for ftp.... sett inn ip adressen til maskinen som skal kjøre ftp og sett også portene riktig. Skal være det samme som innkommende.

 

Det mirc problemet løser du på samme plassen, velg og lage ny PAT regel.... sett inn portnummer som DCC bruker, IP adressen til maskinen som bruker mirc og samme portnummer her.

Husker dessverre ikke hvilket portnummer DCC bruker, søk lipp på internett eller no..

 

Håper det hjalp deg litt :smile:

Lenke til kommentar

Hei,du vet ikke hva den inkommende porten på ftp regelen er da?

Er første gang jeg har hatt en router,så er ikke helt kjent med dette ennå.

Har prøvd å skrive 21 og 20,men får beskjed om at porten er ugyldig.f.eks på ei feilmelding når jeg prøver å få til mirc:port number must be a posetive decimal number

 

 

 

 

mvh Daniel

 

[ Denne Melding var redigert av: Cosworth20 på 2002-04-24 16:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...