Gå til innhold

skal kjøpe en nesten helt ny pc og trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tingen er at jeg har ikke vert så heldig med Msi sine hovedkort, feks så funker ikke disket stasjonen på det jeg har nå har til og med kjøpt 2 nye og en ny flatkabel får å ver sikker men ingen av de funket. dessuten tenkte jeg å bruke de pc`en til skole og og det vil si tegning linjå og då tenkte eg at det vill vert greit å ha en pentim 4 prossesor. men så har jeg og tenkt å spelle Doom 3 noe som jeg gjør nå. men du må jo ganske høyt opp i pris får å få en amd 64 med mye ghz og er ikke sikker på om 2.2ghz kommer te å vare lenge. er veldig usikker på dette her noe som jeg alltid er med ting jeg skal kjøpe :p . vil gjerne ha en så stille pc så muligt og gjør ikke noe med en så greie så kan stille på viftene

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men du må jo ganske høyt opp i pris får å få en amd 64 med mye ghz og er ikke sikker på om 2.2ghz kommer te å vare lenge.

Så det du tror er egentlig at en P4 3.2 GHz banker dritten ut av en AMD 64 3400+ 2.2 GHz fordi den har mer MHz?

Lenke til kommentar

vett ikke helt harvel ikke tenkt så mye på det. men tingen er ville det vert bra med intel for meg som skal bruke pc til skole og spill? grunnen til jeg vil ha det er at pentium har jo noe sånt at du kan gjør to ting på en gang eller noe sånt , det var noe lignenes iallefall. men kan dere sette en pc opp får meg sånn med kabler og alt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men tingen er ville det vert bra med intel for meg som skal bruke pc til skole og spill?

:no:

 

men kan dere sette en pc opp får meg sånn med kabler og alt?

 

:yes:

Lenke til kommentar
ja ok men då tror jeg at jeg tar amd 64. vil helst ha amd 64fx siden den har dobble minnekanaler akkurat som intel, er det mye dyrere?

Du trenger ikke en FX for å få dobble minnekanaler, for socket 939 støtter dobble minnekanaler.

Det bor da FXer på S939 også, men en billigere 3500+ (har også Dobbelkanal) vil være mer fornuftig å kjøpe.

Lenke til kommentar

men hva var det Neorag mente då?? men jeg tror jeg tar en pentium 4 pc jeg på grunn av dobble minekanaler, og jeg skal jo bruke pc`en til skole og då må eg ha en del sånn tegne programer. dessuten tror jeg nok at en pentium 4 ville passet best til meg siden de eneste jeg spillene jeg spiller er Star wars galaxies, jedy academy og Doom 3 som jeg nettop begynte med. Så ville dere satt opp en pentium 4 minst 3Ghz med kabler og alt så bare pluker jeg bare ut det jeg har fra før av eller det eg ikke ikke vil ha

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...