Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av bredbåndsleverandør.


Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Jeg skal bestille meg nytt ADSL abb. og gjerne også telefonabb, men går meg litt vill i jungelen der ute og trenger litt hjelp.

 

Jeg har ingen krav til hastighet(Jo fortere jo bedre), men vil gjerne slippe fra det uten at jeg blir helt blakk.

 

Jeg vil gjerne ha telefon, men vil gjerne slippe å betale telenor nye 1000 kroner for etablering...tenkte derfor på ip-telefon fra telio.

 

Dessverre så blir det f.eks. etableringen på tele2 mye dyrere når man ikke har fasttelefon. På telenor koster det 60,- mer i måneden uten fasttelefon, men der får jeg kanskje problemer å dele nettet mellom ip-telefon og maskin siden jeg mangler ruter. (Jeg har en svitsj og et ZyXEL Prestige 600-modem).

 

Det alternativet som frister mest er nextgentel sitt. Men der må jeg opp på bravo for 400,- i måneden siden jeg mangler fasttelefon. En annen dum ting er bindingstiden på 12 måneder, siden jeg trolig flytter etter 10 måneder.

 

Finnes det noen gode alternativer jeg ikke vet om?

 

Eventuelt har noen noen andre gode råd å komme med?

 

Vh

krister

 

 

Edit: endret tittel.

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo glemt den beste leverandøren av internett uten fasttelefon til en billig penge. Breiband Til Alle AS.

 

ADSL-abonnementet inkluderer følgende:

 

- ADSL modem leveres ferdig oppsett.

- Flere PC-er kan kobles opp ved bruk av switch/hub

- 24 timers ubegrenset bruk uten tellerskritt.

- Gratis telefonsupport i deres kontortid.

- 12 måneders kontrakt-periode. (les nedenfor)

- Fast IP-adresse

- Ingen nedlastingsbegrensinger.

Endret av thisischris
Lenke til kommentar

Bestiller du telenor idag så FÅR du ruter. Mener de sender det ut til de fleste. De har sluttet å sende ut Bridge modem, og gått over til å gjøre det nextgentel og bluecom har gjort hele tiden.

 

...og dne funker fint med telio fikk jeg høre .... telio funker fint med mye rart faktisk. Har en i blokka som kjører sykt linux ruter dill dall, hos en syk isp med en syk gateway som gjør mye rart ..... og det funket til hans store overaskelse. Ikke spør oss hvordan.

Lenke til kommentar
Bestiller du telenor idag så FÅR du ruter. Mener de sender det ut til de fleste. De har sluttet å sende ut Bridge modem, og gått over til å gjøre det nextgentel og bluecom har gjort hele tiden.

Bluecom har aldri sendt ut routere, og du får ikke modem/router hos TN men du må kjøpe det.

Lenke til kommentar

OK - skal ikke vær skråsikker med bluecom. Men mente at de og kjørte rutere.

 

MEN

 

Telenor leverer nå rutere i abn. Har gjort det de siste 6mnd ser det ut til. Speedtouch 510i

 

Men det er 2 versjoner av den. De er helt like, men de som fikk den før var bridge, og den nye er ruter. Helt glimrings spør du meg.

 

...og det kan jeg være skråsikker på.

Lenke til kommentar

Hei

ZyXEL Prestige 600-modem er også en router. Jeg har "ZyXEL Prestige 650R-33,ADSL over ISDN(Telenor versjon)", og den er iallfall en router. Den fulgte med mitt Firstmile abonnement. "Modemet" har DHCP-server, og sammen med switchen din kan du lage ditt eget nettverk (LAN).

 

Dokumentasjon finnes på:

http://www.zyxel.com/product/model.php?ind...alue=1021873638

 

Johnny Sørensen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...