Gå til innhold

Ingeniør-studier til høsten


Raggie

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på forskjellige siv.ing.studier i Trondheim til høsten og har veldig lyst til å starte på NTNU. På tirsdag blir det offentliggjort hvem som kommer inn så jeg er selvfølgelig veldig spent.

 

Problemet er at jeg ligger litt i grenseland for å komme inn, har ikke regnet ut poengsummen min helt korrekt (er så mange regler fram og tilbake at de sikkert trenger en cray-maskin til å regne det ut). Hvis jeg ikke kommer inn i trondheim regner jeg med at jeg vil ta vanlig ingeniør ved en høyskole et annet sted. Det er sjeldent opptaksgrenser ved høuskolene så det skal ikke være noe problem å komme inn om jeg har lyst til det.

 

MEN, jeg vet ikke hvilke høyskoler som er bra utdanningssteder for ingeniører. Vil ikke ende opp på en høyskole hvor det er én ingeniør linje uten bra lærere, utstyr forelesere osv osv. Så er det noen som vil anbefale en god høyskole for ingeniørutdannelse...

 

Vil gjerne inn på elektronikk/kommunikasjon/automatisering o.l. type ing.-linjer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom inn på elektronikk på NTNU!!!

 

Gleder meg som en unge, dette blir kjempebra, takk for tipset om at det hadde blitt offentliggjort, hadde litt puls og diverse flagrende dyr i magen mens jeg logget meg inn på samordna opptak...

 

et ord:

 

YES!!!!!!! :w00t:

 

 

dette var forøvrig mitt andrevalg, etter produktutvikling og design som jeg visste jeg ikke hadde sjangs til å komme inn på...

Endret av Raggie
Lenke til kommentar
Jeg kom inn på industriell design  på NTNU  :p . Siden jeg er innkalt til førstegangstjeneste bør jeg vel sende inn et svarbrev med en kopi av innkallelsen, slik at jeg er garantert denne studieplassen neste år...

Hei,

 

Gjorde selv dette forrige år (av samme grunn som deg). Hadde da kommet inn på UiO.

Husk at alt du sender inn må være bekreftet..

 

Etter noen uker/månder vil du da få en bekreftelse på at dette (forhåpentligvis) er ok. Så neste år må du søke på ny, men du må da ha det studiumet du har fått reservert studieplass som pri #1 på søknaden. De har da alt av info om deg og du trenger derfor ikke å sende inn vitnemål/attester etc. (med mindre du skal søke på noe annet)..

Endret av t_man
Lenke til kommentar
Jeg har søkt på forskjellige siv.ing.studier i Trondheim til høsten og har veldig lyst til å starte på NTNU. På tirsdag blir det offentliggjort hvem som kommer inn så jeg er selvfølgelig veldig spent.

 

Problemet er at jeg ligger litt i grenseland for å komme inn, har ikke regnet ut poengsummen min helt korrekt (er så mange regler fram og tilbake at de sikkert trenger en cray-maskin til å regne det ut). Hvis jeg ikke kommer inn i trondheim regner jeg med at jeg vil ta vanlig ingeniør ved en høyskole et annet sted. Det er sjeldent opptaksgrenser ved høuskolene så det skal ikke være noe problem å komme inn om jeg har lyst til det.

 

MEN, jeg vet ikke hvilke høyskoler som er bra utdanningssteder for ingeniører. Vil ikke ende opp på en høyskole hvor det er én ingeniør linje uten bra lærere, utstyr forelesere osv osv. Så er det noen som vil anbefale en god høyskole for ingeniørutdannelse...

 

Vil gjerne inn på elektronikk/kommunikasjon/automatisering o.l. type ing.-linjer

Ingeniør,elektro ved Hist er greit, selvom de kunne ha byttet ut ihvertfall en av foreleserne som er totalt ubrukelig - Ellers en god linje å gå på, der har de alle elektro tingene og.

Lenke til kommentar
Jeg kom inn på industriell design på NTNU :p . Siden jeg er innkalt til førstegangstjeneste bør jeg vel sende inn et svarbrev med en kopi av innkallelsen, slik at jeg er garantert denne studieplassen neste år...

Nå er ivhertfall jeg missunnelig!!

Kom forøvrig inn på Fysikk NTNU

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som har sendt inn svarkortet på samordnaopptak og fått e-post i retur?. Takket ja til plassen litt før 11:00 og har enda ikke fått noen mail. Står på sidene at en mail vil bli sendt til 'min e-post' om et par timer..

Endret av t_man
Lenke til kommentar
Noen som har sendt inn svarkortet på samordnaopptak og fått e-post i retur?.

Hei sveis! Jeg sendte inn min ja for over 24 timer siden, og har fortsatt ikke fått noe kvittering per mail. Virker som at de har litt problemer.

Ta det med ro! svarfristen er ikke før om en uke!

 

Fikk min bekreftelse ca. 30 timer etter at jeg svarte.

 

3-årig bach. Drift av datasystemer på HiST på meg :thumbup:

Lenke til kommentar
(The Guardian @ 19/07/2004 : 08:31)

Jeg kom inn på industriell design  på NTNU  . Siden jeg er innkalt til førstegangstjeneste bør jeg vel sende inn et svarbrev med en kopi av innkallelsen, slik at jeg er garantert denne studieplassen neste år...

 

Hei,

 

Gjorde selv dette forrige år (av samme grunn som deg). Hadde da kommet inn på UiO.

Husk at alt du sender inn må være bekreftet..

 

Etter noen uker/månder vil du da få en bekreftelse på at dette (forhåpentligvis) er ok. Så neste år må du søke på ny, men du må da ha det studiumet du har fått reservert studieplass som pri #1 på søknaden. De har da alt av info om deg og du trenger derfor ikke å sende inn vitnemål/attester etc. (med mindre du skal søke på noe annet)..

 

Hvordan fant du ut hvilken adresse du skulle sende brevet til? Aner ikke hvor jeg skal sende det (NTNU såklart, men hvilken avdeling?) Jeg får gå på et offentlig kontor på mandagen og ta en kopi av inkallelsen. Selve brevet trenger vel ikke å være spesielt langt eller innviklet, bare det inneholder "jeg søker om å få beholde den tilbudte studieplassen til neste år grunnet førstegangstjeneste" eller lignende? Må jeg legge ved noe annet, f.eks studentnummer eller noen form for henvendelse til studiet jeg kom inn på?

Lenke til kommentar
(The Guardian @ 19/07/2004 : 08:31)

Jeg kom inn på industriell design  på NTNU   . Siden jeg er innkalt til førstegangstjeneste bør jeg vel sende inn et svarbrev med en kopi av innkallelsen, slik at jeg er garantert denne studieplassen neste år...

 

Hei,

 

Gjorde selv dette forrige år (av samme grunn som deg). Hadde da kommet inn på UiO.

Husk at alt du sender inn må være bekreftet..

 

Etter noen uker/månder vil du da få en bekreftelse på at dette (forhåpentligvis) er ok. Så neste år må du søke på ny, men du må da ha det studiumet du har fått reservert studieplass som pri #1 på søknaden. De har da alt av info om deg og du trenger derfor ikke å sende inn vitnemål/attester etc. (med mindre du skal søke på noe annet)..

 

Hvordan fant du ut hvilken adresse du skulle sende brevet til? Aner ikke hvor jeg skal sende det (NTNU såklart, men hvilken avdeling?) Jeg får gå på et offentlig kontor på mandagen og ta en kopi av inkallelsen. Selve brevet trenger vel ikke å være spesielt langt eller innviklet, bare det inneholder "jeg søker om å få beholde den tilbudte studieplassen til neste år grunnet førstegangstjeneste" eller lignende? Må jeg legge ved noe annet, f.eks studentnummer eller noen form for henvendelse til studiet jeg kom inn på?

Hei,

 

Er som regel opptakskontoret det skal sendes til.

 

Det rekker helt fint å skrive et enkelt brev, noe ala det du har formulert.

Det skal være et formelt brev. Skriv under på det!

Dette hadde jeg med i brevet:

 

-- mitt navn.

-- hvilken linje jeg var kommet inn på.

-- kontakt informasjon.

-- Hvor lenge førsteganstjenesten skulle vare.

 

Hadde nok ringt opptakskontoret hvis jeg var deg (tlf. står lengre opp på siden).

 

Lykke til :-)

Endret av t_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...