Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TV og Lyse bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uffda? vanskelig nei?

 

hehe..enkleste saken i verden å se tv fra lyse på pc'en..du trenger bare 2 små programmer samt en mac adresse fra en hvilken som helst lyse tuner så funker det fett...skal drite i lyse tuneren selv og sette opp en htpc med touchscreen lcd til det formålet. :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det virket før, med programmet VLC (www.videolan.org), men ikke nå lengre. Alle kanaler utenom NRK og TVnorge er "kodet" på ett eller annet vis. Har undersøkt pakkene på en ukryptert og en ikkekryptert kanal, å det er ingen merkbar forskjell. Står helt fast selv :s

 

Dersom noen ville sett på dette så hadde det vært konge! ;)

 

EDIT: Arildjr, nå ble jeg interessert her. Hvilke to programmer bruker du? Dersom det er andre programmer enn VLC å en mac-kloner så er jeg interessert! :) Har selv testet å klone min tuner's mac, men uten noe hell. Noen idèer?

Endret av melsom
Lenke til kommentar
Hmm.. leste at det var "smal sak" å bruke VLC før, men at det nå er kodet

5307302[/snapback]

 

Stemmer. "Kodet". Jeg personlig tviler på at det er noe avanserte greier de har satt opp. Dekoderen er jo i seg selv en liten linux pc. Noen som har lykkes å komme inn på den via telnet/ssh/web o.l.? Noen som har funnet ut noe mere angående kodingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...