Gå til innhold

Hvilken 19" skjerm til spilling?


Anbefalte innlegg

Jeg har sterkt vurdert å kjøpe meg en 19" skjerm så snart som mulig, problemet

er bare det at jeg ikke vet om noen som kan passe til gaming! Jeg har sett litt

på enkelte artikler på HardWare, men finner

ingen som appellerer til meg og min smak.

Jeg spiller for det meste alle nye spill som kommer ut, FPS og slikt, pluss at jeg

er en ihuga sim'er, med spill som Lock On: Modern Air Combat og IL2 Sturmovik.

Med andre ord trenger jeg en skjerm med kjapp responstid. Jeg er villig til å gi

rundt 8000,- for en. Noen som kan hjelpe? (vis gjerne til artikler og tester)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lcd/crt?, siden du nevner responstid så regner jeg med at du mener lcd fordi det er alldri noe problem med crt. vell, det er ingen 19" på markedet nå som er kjapp nok til å spille raske fps spill på. hvis du skal spille så kjøper du crt........... eneste skjermen jeg kan tenke meg det går an å spille på som lcd og større en 17" og ikke overskrider budsjettet dit veldig mye er denne. men den er laaangt ifra en crt's spillegenskaper......

 

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16665

 

den koster 1000 over budsjettet ditt da.

 

hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en crt flatron skjerm, de er dritdeilige og bra for øynene....

Lenke til kommentar

som også henrik2k sieier er ikkje LCD 19"erer ideel til speling.

 

Fordelene med 19" imot 17" er:

Bedre farge gjengivelse

Bedre innsynsvinkel

Større tekst

 

17" har desse fordelane:

Neste ikkje etterslep

Mindre tekst

 

20" derimot har litt ja takk begge deler.

Dei har lite etterslep mens dei også har veldig god farge og innsyn.

Tekst størrelsen ligger også midt i mellom 17 og 19 grunna storleiken på pixlene.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Faen, glemte jo en essensiell del av hele første posten min, nemlig nevne

at det var LCD det dreide seg om! :wallbash:

 

Hmm... Skjønner jo at CRT er best til spilling, men så har jeg så lyst på

en svær LCD skjerm, vettu.... Jeg liker ikke 17" LCD skjermer, fordi jeg

MÅ ha 1600x1200 i oppløsning.

 

Jeg har muligens budsjett til å skaffe meg to 17" LCD skjermer, men

problemet ved kun to, er at man får retikkelet akkurat mellom disse....

Veldig upraktisk for å si det mildt. Tre 17" blir for dyrt for meg. Noen

som har noen tips??

Lenke til kommentar

Då kan Iiyama 511 vere eit godt alternativ. (test

her)

som er ein 20" med rett oppløysning.

Dual 17" gir eit breidt men smalt bilde synes eg. (men stadardoppsettet mitt har gjort meg litt bortsskjermt).

 

trippel oppsett gir andre utfordringer blant anna med skjermkort (berre eit som støtter 3 skjermer på ein gong) men det kan du lese meir om i

denne stickyen til schmelk.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke 17" LCD skjermer, fordi jeg MÅ ha 1600x1200 i oppløsning.

Da liker du ikke 19" LCD heller. Må nok opp i 20.1" for å få 1600x1200.

Det går da helt fint an å kjøre 1600x1200 på de fleste nye 19" skjermer.

Jasså? Har du noen eksempler? Har ennå til gode å se UXGA 19" LCD til salgs her i landet.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke 17" LCD skjermer, fordi jeg MÅ ha 1600x1200 i oppløsning.

Da liker du ikke 19" LCD heller. Må nok opp i 20.1" for å få 1600x1200.

Det går da helt fint an å kjøre 1600x1200 på de fleste nye 19" skjermer.

Jasså? Har du noen eksempler? Har ennå til gode å se UXGA 19" LCD til salgs her i landet.

Jeg husker ikke hva skjermen het, men sist gang det var LAN her i huset var det en som lot utstyret sitt stå igjen. Jeg tok brukte 19" skjermen hans før han kom og hentet den, og den kjørte fint på 1600x1200.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hva skjermen het, men sist gang det var LAN her i huset var det en som lot utstyret sitt stå igjen. Jeg tok brukte 19" skjermen hans før han kom og hentet den, og den kjørte fint på 1600x1200.

Snodig. Sikker på at det ikke var en tyvetommer? Om det virkelig var en 19" er jeg interessert i å vite hvilken skjerm det var. Mener å ha hørt om en Planar 19" UXGA en gang, men alle du får kjøpt i dag er i alle fall 1280x1024. At "det går helt fint an å kjøre 1600x1200 på de fleste nye 19" skjermer" er i alle fall bare tull.

Lenke til kommentar

19" LCD som kjører 1600x1200?

Det har vore planer om det men det er ikkje nokon skjerm med den oppløysninga i salg så vidt eg veit og eg bør vel ha litt oversikt sidan eg tester LCD skjermer for hw.

 

Det er ei par skjermer som "takler" 1600x1200 med å vise berre utsnitt av skjermen og så "scrolle" seg vidare når muspeikaren beveger seg utanfor (har oppdaga dette eit par gonger når eg gløymer å stille om oppløysninga i det eg skifter om på dei vanlige skjermane (213T og 2080ux+) og ein av test skjermene som ikkje er så store (17/19").

 

Som ein bisetning kan eg sei at NEC 1880sx derimot viser heile bildet i 1600x1200 på 1280x1024 pixler og i rett "størrelse" men det er ikkje sjanse i havet å lese kva som står der.

 

Ein CRT derimot har ingen problem med å kjøre 1600x1200 (men det blir frykteleg smått)

 

mvh

JanEirik

LCD tester @hw

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hva skjermen het, men sist gang det var LAN her i huset var det en som lot utstyret sitt stå igjen. Jeg tok brukte 19" skjermen hans før han kom og hentet den, og den kjørte fint på 1600x1200.

Snodig. Sikker på at det ikke var en tyvetommer? Om det virkelig var en 19" er jeg interessert i å vite hvilken skjerm det var. Mener å ha hørt om en Planar 19" UXGA en gang, men alle du får kjøpt i dag er i alle fall 1280x1024. At "det går helt fint an å kjøre 1600x1200 på de fleste nye 19" skjermer" er i alle fall bare tull.

Jeg er ikke helt sikker på at det ikke var 20". Synes han sa det var 19" når han hentet den, men jeg kan selvfølgelig ha tatt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...