Gå til innhold

Test Siemens M65?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke samme ytelse. Av en aller annen idiotisk grunn går det ikke an å foreta synking mot Outlook med CX65. Det kan man med M65.

 

Dersom man starter programvaren Mobile Phone Manager (MPM), får man opp et betjeningspanel. Når man så kobler til M65, kommer det opp en egen synke-knapp, og man kan også stille inn ulike kriterier for synking. Med CX65 fjernes denne knappen fra betjeningspanelet. Det eneste man kan, er å hente adresseboka fra Outlook og så kopiere data til og fra telefonen.

 

Kjiiipt, Siemens!!!!

 

Utenom dette, tror jeg ytelsene er de samme. M65 har dog et tilleggsprogram for Bike-o-meter.

 

I bruk er det mye det samme mht. ytelse, blant annet at batteritiden avviker skuffende mye fra det Siemens oppgir. Selvfølgelig er standbytiden på 300t. og taletiden på 330 min. kun under ideelle, uoppnåelige forhold, men den reelle tiden jeg har fått oppgitt av brukere, ligger typisk på 1-3 dager i snitt. Med de tallene Siemens sjøl fantaserer om, hadde ikke 5-6 dager vært for mye forlangt.

 

Kjiiipt, Siemens!!!!

 

En del har opplevd firmwarebugs, men det er jo ikke noe nytt med nye modeller på markedet, tvert imot.

 

EM65 og CX65 meget gode telefoner, for all del. De har en meget konkurransedyktig pris, og har det de fleste trenger. Kameraet er blant de aller beste VGA-kameraene. Skjermen er stor, og har meget god oppløsning. Ikke helt i Samsung-klasse, men absolutt godkjent.

Lenke til kommentar

Angående batteritiden på M65 og CX65 så har jeg begge disse telefonene, og etter min erfaring holder de 4-5 dager ved lite til moderat bruk. Det må vel kunne regnes som akseptabelt med såpass stor skjerm. :)

 

 

Edit: skriveleif

Endret av Paranoid
Lenke til kommentar

Skjermen er bedre enn Samsung sine

 

Fordi at jeg har sammenlignet M65 med mange forskjellige Samsung modeller, jeg har også sammenlignet kameraet og der også er de bedre. De fleste Samsung'ene har ikke video-funksjoner, og det har M65.

 

M65 har stor og bra skjerm :D

 

Tilogmed når jeg sammenlignet min andre ST55 med E700 oxont så vant ST55

Lenke til kommentar

Ja, tror den støtter Wireless Village, men dette er visstnok blokkert siden ingen operatører støtter det. Dette gjelder i allefall M65.

 

Eneste som henger igjen er at du kan legge inn Wireless Village ID på oppføringer i telefonboken (på M65, du kan jo selv sjekke om CX65 har det) :)

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg M65,så derfor et par spørsmål:

 

- Telefonen henger seg av og til,fikses dette ved neste SW?

- Hvilken kabel kan jeg kjøpe for å koble den til pc'en?

- Hvordan får jeg av kameralyden?

- Å hvordan i heiteste kan jeg få opp batterilevetiden?

Lenke til kommentar
Har nettopp fått meg M65,så derfor et par spørsmål:

 

- Telefonen henger seg av og til,fikses dette ved neste SW?

- Hvilken kabel kan jeg kjøpe for å koble den til pc'en?

- Hvordan får jeg av kameralyden?

- Å hvordan i heiteste kan jeg få opp batterilevetiden?

- Har samme problem sjøl

- Samme kabel som feks. C55 og S55

- Jævli irriterende lurer på det også

- Står ikke batteriet øverst til høyre? Har ikke funnet noen dager/timer oversikt hvis det var det du tenkte på

Lenke til kommentar
- Å hvordan i heiteste kan jeg få opp batterilevetiden?

1: skru av animert skjermsparer (dette er det mange som glemmer...)

2: skru av IR

3: skru av automatisk nettsøk

4: lad den gjerne ofte, selv om den ikke er tom

 

Normal standby på en lading på M65 ser ut til å være rundt 5 dager. Varierer selvsagt med bruk. 2 minutt menybruk reduserer standby med ca en time, osv (slik er det på alle mobiler).

Lenke til kommentar

Batteritid:

Legg inn egen snarvei til IR og GPRS funksjoner;ta for eksempel 9 tasten til gprs, du holder den inne aktivert av/på, enkelt og greit! Du sparer sykt med batteri på disse to!ka er vitsen å ha de på?

 

Skru ned lysstyrken på skjermen;press joysticken ned, trykk høyre menytast og still med joysticken opp/ned. Smak og behag, men eg synest det er greit og ha den på 20%. Alt etter kor godt syn du har!

 

Kameralyden; er i høyeste laget! ikke mangen snikbilder av damer på stranda du kan ta..kremt kremt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...