Gå til innhold

Semittisme og sionisme - forskjellen


Anbefalte innlegg

Vi kan vel si at propaganda i media er skyld at mennesker ikke greier å tenke selvstendig lenger. Alle saker blir som regel fremstillt som enten/eller, "Lesser Of Two Evils" (Bush/Kerry), for/mot, og skjelden noen som setter seg ned å bruker hodet. Dette gjelder såvel "stalinistene" på venstresiden, som de flaggviftene "bushistaene" på høyresiden.

Det meste er polarisering og atter polarisering, hvor høyresiden skal "slå ihjel" venstresiden og motsatt. Noen mellomting finnes jo selvsagt ikke. Det er dradd ut til det ekstreme på begge sider, og begge representerer et tyrannisk styresett, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Carl I. Hagen, fremstår for mange, som en "klok" mann. De fleste har vel sikkert fått med seg de uttalelsene han kom med, på vekkelsesmøtet til disse kristne "israelvennene". Selvølgelig kom det så mye "fiskesnakk" og polarisering fra Carl's munn som det alltid pleier å gjøre, der "Den israelske staten må forsvare seg selv, ellers dør alle jøder". Uttalelsene har liten rot i virkeligheten. Selvsagt tror jo Hagen på hva de ekstreme sionistene forteller ham, at antisemittismen har en "voldsom fremgang i Europa". Jeg tror ikke Hagen engang vet hva ordet antisemittisme betyr for noe (uintelligent som han er), da semitter er ikke ensbetydende med å være jøde, det har noe med hvilket område man bor/har tilhørighet til i midt-østen. Ergo vil det si at Hagen påstår at antisemittisme rammer palestinske muslimer også. Selvmotsigende ikke sant?

Det å være israeler er ikke ensbetydende med å være jøde heller. Like lite, som det å være nordmann, er det samme som å være troende kristen! En sionist kan godt være kristen (det finnes mange blandt "bushistaene"), buddist eller muslim! Den Sinonistiske Agenda har et mål om å opprettholde den "De Utvalgtes Stat" for ENHVER PRIS, av MANGE grunner!!

Hvorfor?

Hør på dette intervjuet med Yakov Rabkin! Det kan kanskje virke opplysende på noen og enhver, og anbefales før man diskuterer noe OVERHODET, om at Europa er plaget med en "voldsom antisemittisme".

Jeg vil heller si vi er "plaget" med antiSIONISME!!

Hva mener DU??

 

http://home.online.no/~rumad/show/rense-ra...071504-high.ogg

(16 KHz / 20 kbps)

http://home.online.no/~rumad/show/rense-rabkin071504-low.ogg

(8 KHz / 8 kbps)

 

Har du ikke noe å spille av ogg-filer med, gå til www.winamp.com. Valgte ogg pga. lydkvaliteten ved lavere bitrate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like kjedelig hver gang en eller annen rødtass skal forklare oss hva antisemittisme betyr. Jada vi vet det, men vi vet også at antisemittisme har utviklet seg til å bety jødehat.

 

Litt analogt til at de samme rødtassene av og til klager over at man kaller folk fra USA for amerikanere. Ellers er innlegget ditt relativt uinteressant.

Lenke til kommentar

Hørt det før.

 

Dessuten: Staten Israel ble opprettet for jødene en stund etter 2. verdenskrig. Er det da rart at ordet "semitter" blir knyttet til jøder?

 

Antisemmitismen har jødene/israelerne fint klart å lage selv. Antisemmitisme, antisionisme, kall det hva du vil. Det plager meg uansett ikke akkurat at de får litt motstand.

Lenke til kommentar
Dessuten: Staten Israel ble opprettet for jødene en stund etter 2. verdenskrig.  Er det da rart at ordet "semitter" blir knyttet til jøder?

Staten Israel ble opprettet av det da nyetablerte FN (Forente Nasjoner), på vegne av verdens befolkning. Årsaken er åpenbar.

 

Antisemmitismen har jødene/israelerne fint klart å lage selv.

Nei, overhodet ikke. Antisemittismen er forårsaket av religionsforfølgelser i århundrene etter Kristus og nådde klimaks i den tyske nasjonalsosialisme, som på mange måter kan sees på som et sluttledd i europeisk nasjonalisme og tysk romantikk.

 

Det plager meg uansett ikke akkurat at de får litt motstand.

Det plager meg at du, uten å vite bedre, bidrar til å gi støtte til den som måtte holde en antisemittisk linje, ved slike påstander.

 

Antisemittismen har fått en markant oppgang de siste årene, etter at folk i europeiske land har brukt Israels politikk som en ren rettesnor for jødisk praksis. Man har altså gått til det primiritive middel å generealisere et helt folk, for en enkelt ledelse, i ett enkelt land.

 

Carl I. Hagen gir også antisemittismen medgang ved på en helt forferdelig måte å fremstå som talsmann for Israel i Norge. Hadde Hagen vært politiker for seksti år siden, kan det godt hende han hadde sparket i motsatt retning. Jeg avskyr mannen.

Lenke til kommentar
økt jødehat i Europa er en etterfølge av økt innvandring av muslimer og Israels politikk

Det er sikkert noe i det, men jeg tror det er å bagatellisere situasjonen. Vi kan fortsette herfra og inn i evigheten med mulige fortolkninger. Kanskje er det informasjonssamfunnet som også har sin skyld. Å spre propaganda i disse dager er langt vanskeligere en tidligere, grunnet tilgangen på informasjon, men det finnes også andre og langt mer negative sider ved dette.

 

Faktum er at antisemittismen og rasisme i ordets forstand, må bekjempes.

Lenke til kommentar

Og akkurat hvorfor skulle økt jødehat være verre for menneskeheten en den økte motstanden mot muslimer vi har sett i det siste? Så vidt jeg vet er det flere muslimer enn jøder her i verden.

 

Og jo, jødene har klart selv å øke hatet mot dem med den politikken de fører i Israel og ved å trekke fram grusomhetene fra 2. verdenskrig så fort de får litt kritikk.

Lenke til kommentar
Og akkurat hvorfor skulle økt jødehat være verre for menneskeheten en den økte motstanden mot muslimer vi har sett i det siste? Så vidt jeg vet er det flere muslimer enn jøder her i verden.

Jeg har aldri fremstilt situasjonen slik. Det er alltid viktig å være nyansert. Jeg er nøytral i Midøsten-konflikten, helt enkelt. Begge parter må stoppe terroren. Forskjellen er at jeg går til angrep på styret, og ikke på folket - og det er en viktig balansegang. Jeg avskyr fundamentalister av alle trosretninger.

 

Og jo, jødene har klart selv å øke hatet mot dem med den politikken de fører i Israel og ved å trekke fram grusomhetene fra 2. verdenskrig så fort de får litt kritikk.

Den uttalelsen faller på sin egen urimelighet. Det var akkurat hva man sa under mellomkrigstiden, at jødene stod for alt hat rettet mot dem. Det er feil. Det var den kristne motforestillingen, en religionskonflikt som egentlig var bakgrunnen. Det møter vi her også - men denne gangen i møte med den tredje verden.

Lenke til kommentar
Den uttalelsen faller på sin egen urimelighet. Det var akkurat hva man sa under mellomkrigstiden, at jødene stod for alt hat rettet mot dem. Det er feil. Det var den kristne motforestillingen, en religionskonflikt som egentlig var bakgrunnen. Det møter vi her også - men denne gangen i møte med den tredje verden.

 

Jeg har aldri sagt at jødene er skyld i alt hat rettet mot dem. Jeg ser meg nødt til å sitere meg selv:

jødene har klart selv å øke hatet mot dem

Lenke til kommentar
Det var akkurat hva man sa under mellomkrigstiden, at jødene stod for alt hat rettet mot dem. Det er feil. Det var den kristne motforestillingen, en religionskonflikt som egentlig var bakgrunnen.

 

Tja, er det egentlig riktig?

 

As far as Zionism is concerned, the founder of Zionism and apostate, Theodor Herzl, sought to intensify hatred of the Jew in order to enhance the cause of political Zionism. Here are some of his "pearls:

 

"It is essential that the sufferings of Jews. . . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-semites shall be our best friends. (From his Diary, Part I, pp. 16)

 

Les resten av historien på:

http://www.rense.com/general54/hoaoxo.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...