Gå til innhold

Half-Life: Hvem er han "maskin" fyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
(...)Når du kommer til Xen i HL(...)

Xen var rasen mostre, ikke sant? Åssen kan du da "komme til Xen?"?

Xen er ikke en rase. Det er dimensjonen denne alien-rasen kommer fra. Med andre ord, du må reise til Xen-dimensjonen, hvor aliensene kommer fra, et godt stykke ut i spillet.

-----

Alle folka som i starten kommer inn i Black Mesa, er det G-Man som har sendt dem? Igjen for å teste Gordon?

Hvis det er aliensene du mener med folka, så ble ikke de direkte sent til vår dimensjon av G-Man, men han hadde skyld i at det skjedde. Grunnen til at aliensene kom til vår dimensjon var fordi det var ett eller annet som ble ustabilt i Xen-dimensjonen etter det mislykkede eksperimentet Gordon utfører i begynnelsen av spillet, og pga at det ble så ustabilt ble en rekke tilfeldige aliens teleportert til vår dimensjon.

Etterhvert i spillet blir man observert av G-man. Man kan nemlig se han stå og observere deg flere plasser i spillet, men han går alltid vekk derifra før du når å komme deg dit hvor han stod. På slutten av spillet møter man han endelig, og da først får man et jobbtilbud av G-Man pga at han er imponert over hva du har klart å utrette. Man må takke ja til jobben, ellers blir man sendt tilbake til Xen midt i en horde av aliens og en garantert død.

Dårlig forklart kanskje, men noen andre får rette opp hvis jeg har sagt noe feil nå. :)

-----

EDIT: Nå skjedde det noe rart med quotinga. Jeg er ny her på forumet, og forums generelt, så jeg har ikke så mye erfaring.

Det går vel an å quote flere gang i samme innlegg?

Endret av stengah
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis det er aliensene du mener med folka, så ble ikke de direkte sent til vår dimensjon av G-Man, men han hadde skyld i at det skjedde. Grunnen til at aliensene kom til vår dimensjon var fordi det var ett eller annet som ble ustabilt i Xen-dimensjonen etter det mislykkede eksperimentet Gordon utfører i begynnelsen av spillet, og pga at det ble så ustabilt ble en rekke tilfeldige aliens teleportert til vår dimensjon.

Gman har ikke skyld i dette. The administrator kjørte utstyret for hardt, fordi det trengtes til den prøven de hadde anskaffet. Som da også var "The purest sampel, but also the most unstabel" som jeg da sa senere. Gordon var bare den som sendte prøven inn i reaktoren.

Dette åpnet en rift mellom dimensjonene som sendte aliens tilfeldig inn til BMRF,

Nihiliant oppdaget denne riften og startet invasjonen. Som dere ser i Xen har de fabrikker som produserer alien soldater (grunts) med hensikten for å ta over jorden.

Gordon hadde nettopp startet på BMRF den dagen eksperimentet startet, ettersom han stod oppført så trodde militæret at han hadde skylden i dette.

Skrevet (endret)

Aaah, ja såklart. :)

Nå er det ganske lenge siden jeg spilte det, så jeg husker ikke detaljene helt klart.

Og folk (HL-kritikere, gjerne doom/stalker-fanboys) sier Half-Life har en simpel historie. De har tydeligvis ikke fulgt særlig med da de spilte gjennom det, hvis de i det hele tatt har spilt gjennom det da.

Endret av stengah
Skrevet

Du har virkelig lest leksa di co2 ;)

Bra at noen har oversikten :D Gleder meg til å møte administratoren for første gang...

Skrevet

Er ganske mye å finne ut om du bare følger med. Jeg regner meg så å si for "the biggest hl fan"

Har spillt gjennom spillet vanvittig mange ganger og undersøkt med noclip på det meste.

Kan skjønne at de fleste har problemer med å få med seg alt dette ettersom grafikken og lydkvaliteten i hl motoren setter en demper.

Skrevet

Men co2, stemmer det jeg sa om G-Man tidligere?

Jeg quoter meg selv:

Etterhvert i spillet blir man observert av G-man. Man kan nemlig se han stå og observere deg flere plasser i spillet, men han går alltid vekk derifra før du når å komme deg dit hvor han stod. På slutten av spillet møter man han endelig, og da først får man et jobbtilbud av G-Man pga at han er imponert over hva du har klart å utrette. Man må takke ja til jobben, ellers blir man sendt tilbake til Xen midt i en horde av aliens og en garantert død.

Altså at G-Man hadde ikke planer for Gordon i utgangspunktet, men fikk det etterhvert pga at han så hva Gordon kunne utrette?

Er det forresten tilfeldig at "G-Man" begynner på G og det samme gjør "Gordon". "G-Man" slutter på "Man", og det gjør også "Freeman".

Med andre ord: G(ordon)-(Free)Man

Skrevet

At det er noe mellom at han heter Gordon, og G-man for G-man er lite sannsynlig.

Altså at G-Man hadde ikke planer for Gordon i utgangspunktet, men fikk det etterhvert pga at han så hva Gordon kunne utrette?
'

Mhm. Gordon var bare en nylig ansatt på lavt sikkerhetsnivå. Dr.Kleiner hadde skaffet ham denne "løpegutt" jobben fordi han trodde han hadde et potensiale.

Gman godkjente bare forsåvidt ansettelsen, sannsynligvis så brydde han seg ikke om han på noe vis.

Skrevet
WoW...

G-man snakker med folka på Black Mesa. Han har altså tatt menneskeform for å komme seg lettere inn?

Black Mesa folka har han tydeligvis på omvisning. Hvem er det kan prøver å være?

Black Mesa pleier altså å bruke en slags dings til ettellerannet, men G-Man hadde bytta den, sånn at det gikk galt. Altså var det meninga at han skulle dytte dingsen nedi, men hva var vitsen? Skulle det føre eksprimentet videre på noen måte, i så fall åssen?

Alle folka som i starten kommer inn i Black Mesa, er det G-Man som har sendt dem? Igjen for å teste Gordon?

(...)Når du kommer til Xen i HL(...)

Fler en meg som synes det er spennende å diskutere dette? :roll:

Edit: Case-sensitive tagger

-------------------------

Xen er planeten/dimensjonen hvor monstrene kommer fra. Og til alle dere som lurer, G-Man kan umulig være en alien. En av sikkerhetsvaktene røper ett lite stykke ute i spillet at G-Man ankom Black Mesa på en "menneskelig" måte. Altså ikke med romskip, via en portal osv...

Skrevet

Bare fordi han ankommer på en "anstendig" måte gjør det ikke umulig at han er alien. Men selv tror jeg han er menneske, med kontakter, og ressurser som feks muligheten til å teleportere

Skrevet

Imponerende co2 :)

da fikk denne boken tilbake noen manglende sider, regner med at en god del faller på plass i HL2 evt. HL3.

Skrevet

Han må være menneske. Bare fordi en fyr i dress er litt mystisk og prater litt rart betyr det ikke at han er en alien. G-Man vet nok hva som skjedde, hvorfor det skjedde og hva som sannsynelig vil skje. Med andre ord en ganske lur kar...

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...