Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL virkerr ikke..


Anbefalte innlegg

Hei...

Etter 3 års venting og 6 mnd etter å ha mottatt modem fra telenor , kom beskjeden , linjen er klar....

Får ikke dette til å virke , har nu mildertidig gått tilbake til ISDN.

Når jeg starte ADSL så fryses hele PC må slå den av med strøm-bryter'n, bruker ms explorer og den virker for ISDN, har lastet in fra tilsendt CD fra Telenor, avinst og lastet på nytt, sendt feilmelding til Telenor og de påstår alt er OK...

Det er lys i alle lamper i henhold til brukerveiledningen...

Kan noen der ute gi meg en hjelpende hand med innstillinger som kan være feil?

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har win2000 pro.

Har nettkort inst (3Com Gigabit LOM (3C940)). kablene fulgte med pakken fra telenor.

Har prøvd med både auto IP og lagt inn manuell, samme resultat.

Har ikke ruter, dersom det da ikke er noe ruter opplegg i modemet(Thomson SpeedTouch 510i) fra telenor?

Lenke til kommentar
Har prøvd med både auto IP og lagt inn manuell, samme resultat.

Har ikke ruter, dersom det da ikke er noe ruter opplegg i modemet(Thomson SpeedTouch 510i) fra telenor?

 

Er modemet eldre enn mars/april 2004?

Hvis ja så bør du laste ned RASPPPOE og bruke det som oppkoblingsprogram for PPPoE, husk @online.no etter brukernavn.

Lenke til kommentar
hmm...har du vært på lan og sjekka nettvekskortet ditt der? høres ut som noe som krasher der..

Hehe, jobber daglig med maskinvare, men denne har jeg ikke hørt før. Jeg skal huske på neste gang jeg er borti noe jeg tror kan skyldes en feil med nettverkskortet at jeg drar på et LAN for å teste det ;)

Lenke til kommentar
hmm...har du vært på lan og sjekka nettvekskortet ditt der? høres ut som noe som krasher der..

Hehe, jobber daglig med maskinvare, men denne har jeg ikke hørt før. Jeg skal huske på neste gang jeg er borti noe jeg tror kan skyldes en feil med nettverkskortet at jeg drar på et LAN for å teste det ;)

hehehe, er det ellers noen måte å få sjekket det på da? Nettverk er ikke min greie, men jeg hadde løst d sånn. Plugga sammen 2 pc'er med en switch el no, og sjekka...

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Når jeg hadde online-ADSL hadde jeg trøbbel med oppkoblinga jeg også. Ringte supporten, selveste telenor folka anbefalte faktisk ikke telenor oppringningsprogramvaren (sier jo litt). Som ZIEVEN_ sa, last ned raspppoe og gjør som veiledningen sier, etter all sannsynlighet vil det funke mye bedre, gjorde det hos meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...