Gå til innhold

Konventere til .wma eller mp3 med lavere biterate?


Anbefalte innlegg

Prøver og forminske størrelsen på den musikken jeg skal ha på Muvo'en for og få pjåtet mest mulig innpå.

 

Lurer på en del ting:

 

1. Tar .wma mindre plass en .mp3 med samme bitrate?

 

2. Er et av formatene overlegent det andre? Hvorfor?

 

3. Hva er det lureste og gjøre for å få mest mulig musikk på 256 MB med ok kvalitet?

 

4. Har brukt Creative MediaSource til å konventere en del sanger nå, går utifra at det finnes bedre program?

 

5. Fantes det ikke en bruker-guide til konventering et steds her?

 

:)

 

edit: skrivefeil

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver og forminske størrelsen på den musikken jeg skal ha på Muvo'en for og få pjåtet mest mulig innpå.

 

Lurer på en del ting:

 

1. Tar .wma mindre plass en .mp3 med samme bitrate?

 

2. Er et av formatene overlegent det andre? Hvorfor?

 

3. Hva er det lureste og gjøre for å få mest mulig musikk på 256 MB med ok kvalitet?

 

4. Har brukt Creative MediaSource til å konventere en del sanger nå, går utifra at det finnes bedre program?

 

5. Fantes det ikke en bruker-guide til konventering et steds her?

 

:)

 

edit: skrivefeil

1. Nei, bitraten er antallet bits per sekund, samme bitrate og samme sanglengde= samme størreslse.

 

2. wma er ett ganske sugent format generelt, men 32 kbit/s er veldig lav bitrate, så jeg vet ikke helt hvordan det ligger ann, eldre mpr-encodere suger kamel på så lave bitrater, nyere mp3 er ikke så ille, men er ikke akkurat kongen på lave bitrates, så jeg vet ikke helt hva som er best, ville nok satset på mp3, men det er langt fra sikker info.

 

3. Det lureste er nok å la være å transkode i øst og vest ihvertfall, du taper sjukt mye plass på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...