dkvam Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 (endret) Har følgende problem. Monterte for lenge siden en HD jeg hadde inn i min mors PC. Noe tid senere ble partisjon C: på PC'en formatert og windows lagt inn på nytt igjen. Problemet nå er at min HD , som inneholder bare uvesentlige filer er C: , mens Windows er på D: Når jeg plukker ut min HD , og stiller jumperne rett , så vil ikke maskinen starte opp skikkelig , samme hva jeg gjør i BIOS! Det stopper bare på "verifying DMI pool data" Hva er feil? ligger det noe slags "oppstartsdata" på min HD? Noen som har noen gode forslag? har meget bruk for den HD'en min , men får den ikke ut! Endret 16. juli 2004 av dkvam
proffelina Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jeg tenker at det er settings i registry databasen som henviser til en windowskatalog på D: som ikke eksisterer lenger siden den nå er blitt C: Derfor vil windows ikke starte korrekt. Spørsmålet er hvordan man løser det. Sett inn harddisken igjen (Den du tok ut) og start windows. Søk så gjennom registry og erstatt alle forekomster av "D:" med "C:" Det burde hjelpe. Det kan hende at det er andre programmer som har egene henvisninger i egne konfigurasjonsfiler, men windows burde ihvertfall starte. Men ingen garantier på at det fungerer...
BeeF Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Hei på deg!! Uansett hvilken Drive du installerer Windows på, vil det legges noen nødvendige filer på C: partisjonen... og noen av disse er oppstartsfiler.. et par .ini filer osv.. så nå vil sannsynlighvis ikke maskina finne disse oppstartsfilene ettersom den harddisken ikke er plugget i... Jeg vil anbefale å formattere harddisken og installere windowns på C: da slipper man å ha litt her og resten et annet sted.. mye kjekkere å ha alt på et sted.. (syns jeg) lykke til.. Have Fun MvH BeeF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå