Gå til innhold

Hvilken løsning for best ytelse ved MPEG2 komprimering??


el-Dia

Anbefalte innlegg

Har prøvd å følge de forskjellige diskusjonene rundt hva som er best av de forskjellige prosessorene.

Har vel konkludert med at pr. krone så er AMD en smule bedre... :smile:

 

Har noen erfaringer med bruk av TMPGEnc med de forskjellige prosessor/hovedkort? (T-Bird, XP, P-III, P4) Spes. løsninger med dobbel prosessor.

 

Sitter nå på en P2B, PIII-450 m/oc bus til 123MHz. Alt fungerer stabilt og bra med W2K, temperaturer er godt innenfor det normale også.

Men det har ikke gjort noen store utslag på total komprimeringstid på en MPEG2 fil på 2 timer(VBR 2-pass). Den bruker nesten 34 timer. (Gått ned fra ca 38!)

 

Lurte derfor på om noen har noen erfaringer de kunne delt her?? :smile:

 

På forhånd takk!

 

el-Dia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-04 23:53, Ole O skrev:

Splitt opp i mange små deler.

Da går komprimeringstiden veldig mye NED.



 

Noe i form av 25-30 filer (kapitler) du tenker på?

 

Hvilket program bruker du til komprimering av MPEG2? Selv er jeg kjempefornøyd med kvaliteten TMPEGEnc gir.. :smile:

 

el-Dia

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-04 23:44, Red Dog skrev:

Hei! Jeg trodde P4 på 1,7GHz skulle gjøre bedre, men det er jo en Shittel prosessor! Selv kjører jeg på en AMD T-Bird 1.33GHz og WinXP, og komprimerer en DVD til DivX ca. to timers film på samme tid som din 1,7GHz bruker!!! AMD RULER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:grin:
:razz:



 

Det høres jo skikkelig bra ut! Det er noe annet enn de 34 timene jeg bruker med PIII-550...

Har du prøvd å kode til MPEG2 eller kun DivX??

 

el-Dia

 

[ Denne Melding var redigert av: el-Dia på 2001-11-05 19:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-04 23:22, el-Dia skrev:

Har prøvd å følge de forskjellige diskusjonene rundt hva som er best av de forskjellige prosessorene.

Har vel konkludert med at pr. krone så er AMD en smule bedre... :smile:


Har noen erfaringer med bruk av TMPGEnc med de forskjellige prosessor/hovedkort? (T-Bird, XP, P-III, P4) Spes. løsninger med dobbel prosessor.


Sitter nå på en P2B, PIII-450 m/oc bus til 123MHz. Alt fungerer stabilt og bra med W2K, temperaturer er godt innenfor det normale også.

Men det har ikke gjort noen store utslag på total komprimeringstid på en MPEG2 fil på 2 timer(VBR 2-pass). Den bruker nesten 34 timer. (Gått ned fra ca 38!)


Lurte derfor på om noen har noen erfaringer de kunne delt her?? :smile:


På forhånd takk!


el-Dia


 

Bruk CinemaCraft enkoderen, så vil du nok spare litt tid (den er rask)... Den er også regnet for den med best bildekvalitet, hvertfall av dem som driver med SVCD-enkoding (lav bitrate). Mulig det ikke er noen større forskjell ved høyere bitrate !?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...