Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og SMC7004VBR


Anbefalte innlegg

Innstalerte ADSL i huset, og alt er fryd og gammen. Koblet ADSL modemet direkte til PC-en og kom rett på nettet.

Men så skulle jeg koble til overnevnte ruter, og ingen ting fungerer! Kan logge meg inn på ruteren, men ruteren får ikke koblet seg til adsl modemet. Alle lamper som skal lyse lyser, også den for wan på ruteren. Men alikevell ikke noe internett! Hvorfor?

Håper noen kan hjelpe ganske snart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker sannsynligvis Thomson 510i. Det fungerer nå som en 1-ports router. Det kan fungere mot en annen router, slik du har satt det opp, men jeg vil heller anbefale at du setter Thomson til å være et bridged modem. Da kan du unngå en del rot i fremtiden når du event. ska bruke NAT osv.

 

Hvis du går for mitt forslag: Koble Thomson direkte til pc. Logg inn på 10.0.0.138 og gå inn på Advanced->Easy Setup. Kjør Wizard og velg "Bridged Ethernet". Ha ditt online brukernavn/passord redo.

 

Koble deretter SMC´n til Thomson og SMC vil sørge for å koble modemet til internet. (Dette krever at du setter opp SMC riktig med valget "PPPoE").

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
telenor hjelper ikke folk med ruteren. Adsl linjen uten ruter funker som bare juling, det er den jeg surfer på nå.... Det er RUTEREN som er problemet.

Ring til Support 24 (25kr/min), nr'et skal stå bakerst i Manualen du fikk fra Telenor.

 

De kan hjelpe deg med ruteren, hvis ingen andre hjelper deg :p

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Innstalerte ADSL i huset, og alt er fryd og gammen. Koblet ADSL modemet direkte til PC-en og kom rett på nettet.

Kommer du rett på nett eller "ringer" du opp Online ADSL?

Hvis det er det førstnevnte skal routeren settes til og motta IP automatisk i og med det er router i modemet til Telenor.

Lenke til kommentar

Hvis du går for mitt forslag: Koble Thomson direkte til pc. Logg inn på 10.0.0.138 og gå inn på Advanced->Easy Setup. Kjør Wizard og velg "Bridged Ethernet". Ha ditt online brukernavn/passord redo.

 

Dette er enkleste måte å gjøre det på. Gjorde det igår, funker meget bra.

Lenke til kommentar
Du bruker sannsynligvis Thomson 510i. Det fungerer nå som en 1-ports router. Det kan fungere mot en annen router, slik du har satt det opp, men jeg vil heller anbefale at du setter Thomson til å være et bridged modem. Da kan du unngå en del rot i fremtiden når du event. ska bruke NAT osv.

 

Hvis du går for mitt forslag: Koble Thomson direkte til pc. Logg inn på 10.0.0.138 og gå inn på Advanced->Easy Setup. Kjør Wizard og velg "Bridged Ethernet". Ha ditt online brukernavn/passord redo.

 

Koble deretter SMC´n til Thomson og SMC vil sørge for å koble modemet til internet. (Dette krever at du setter opp SMC riktig med valget "PPPoE").

 

Lykke til! :)

Etter å ha fulgt ditt tips funker det! Takker så meget! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...