Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan dele en torrent fil med andre?


Anbefalte innlegg

Har noen filer her som jeg vil at noen venner av meg skal få. Vil helst gjøre det via torrent slik at alle laster fra alle, og på den måten går raskest mulig.

 

Regner med at jeg først må lage til en torrent fil, så på ett vis lage en tracker til denne, så om noen kan forklare meg hvordan dette gjøres på enklest mulig måte hadde det hvert fint.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefale deg en av sidene som man finner knyttet opp mot klienten du bruker, det pleier å være en god guide knyttet til dette. Problemet er at mange av trackerne er primært for warez, og jeg veit ikke hvordan det funker om du vil bruke dine egne filer. Du kan jo kanskje slenge opp en selv, om du har en linux server. Evt skaffe deg en dynamic dns, så vennene dine kan skrive inn denne adressen. Evt kan du jo slenge opp torrentsene dine på en av trackerne for linux isos og lignende. Er ikke helt sikker på hvordan policy de kjører trackerne sine med.

Lenke til kommentar

Saken er jo at jeg ikke vil at hvem som helst skal kunne laste ned, men bare utvalgte av vennene mine og familien. Frister ikke så mye å dele videoer fra ferie og andre ting med hele verden, så jeg vil lage en torrent som jeg sender info til de som skal laste ned på mail, eventuelt ut på web området mitt på start.no..

 

Er dette i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar

Ja det er fult mulig. Selv om du har tracker til en hvilken som helst side, kan ikke noen laste ned noe uten torrent filen, og denne sender du til de som skal laste på mail eller msn eller hva som helst.

 

Dersom du benytter deg av en "offentlig" tracker er det jo logisk at du må legge ut torrent filen på den siden.

 

Så du må vel snakke med noen som har en web server, så du kan tracke til den.

 

Etter på må du selvfølgerlig seede filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...